Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Využíváme SEO reporty Collabimu

Při tvorbě nových reportů jsme se snažili vytvořit jednoduchý přehled základních statistik webu. Místo exportu do PDF jsme zvolili editovatelné formáty (Word, dokončujeme OpenOffice). Uživatelé si tak mohou reporty jednoduše doplnit o další požadované přehledy/KPI.

Výběr období

Pro jednoduchost jsme zatím umožnili vybrat pouze čtyřtýdenní období reportu. Jiná období (např. od 1. do 31. dne v měsíci) se hůře srovnávají s obdobími předchozími. V ideálním případě chceme srovnávat:

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>
  • stejné dny v týdnu (lidé často v týdnu vybírají a nákup provedou až o víkendu),
  • stejné dny v měsíci (výplaty v půlce měsíce mohou ovlivnit nákupní rozhodování).

Souhrnný komentář k reportu

Komentář pro klienta/šéfa doplňte v případě, že report obsahuje na první pohled nejasné výkyvy (propady i nárůsty). Může se jednat o změnu návštěvnosti z konkrétního zdroje, klíčového slova, výrazné změny v pozicích atd. Je změna důsledkem vaší práce, nasazením nového robota Seznamu? Nejedná se náhodou jen o sezónní výkyv?

Meziměsíční srování

Tabulka obsahuje přehled všech zdrojů návštěvnosti. Srovnáním jednotlivých zdrojů s průměrem celého webu (poslední řádek Všechny zdroje) zjistíte, které zdroje rostly nadprůměrně dobře a které naopak přivedly podrůměrné množství návštěvnosti, objednávek atd.

Někdy je užitečné srovnat statistiky k nějakému staršímu období, např. meziročně. Dozvíme se tak, jak si web vede z dlouhodobého hlediska. Meziroční přehled do reportů brzy přidáme.

Klíčová slova

Statistiky klíčových slov obsahují nejen pozice sledovaných webů ve vyhledávačích, ale také obchodní výkonnost slov (počet cílů nebo transakcí, konverzní poměr). S tímto přehledem rychle zjistíte, jestli se skutečně v SEO soustředíte na klíčová slova, která webu přivádějí mimo návštěvníků i zákazníky.

Pomocí přehledu brandových klíčových slov zjistíte, jak se mění povědomí lidí o vaší firmě.

Priority v dalším rozvoji SEO reportů

  • Vytvoření verze reportů kompatibilní s OpenOffice (.odt),
  • grafy s meziročním srovnáním, přehledy SEO aktivit za vybrané období,
  • širší možnosti výběru období reportu,
  • automatické exporty na email.

Některé dotazy k reportům

Děkujeme všem, kteří si našli čas nám napsat své připomínky k reportům.

  • Chci používat reporty Collabim, ale nemám Microsoft Office. Co mám dělat?
    Zatím lze relativně dobře použít LibreOffice (verze 3.4.1 a vyšší). Zpracováváme nyní export do odt.
  • Rádi bychom v reportech měli přehled návštěvnosti jednotlivých stránek pro zjíštění jejich popularity.
    Toto považuji za již velmi konkrétní typ přehledu a zatím jej neplánujeme. Nechceme, aby se nám z reportů staly Google Analytics, který má 1000 grafů a běžný klient se v nich vůbec nevyzná.

Jak vám reporty vyhovují?

Líbí se vám současná podoba reportů? Vyhovují vašim potřebám při reportování SEO? Dějte nám vědět v komentářích.

Navazující

14. 10. 2013 – Novinky v reportech Collabimu

7. 4. 2015 – Pohodlnější práce s konkurencí a reporty pomocí štítků

17. 7. 2015 – Vyzkoušejte nový editovatelný reporting

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit