Dobrý den,
rád bych se vyjádřil k problému, který nás postihl minulý týden, kdy jsme byli na Facebooku ve skupině SEOloger upozorněni, že přebíráme články, aniž bychom je ozdrojovali. Musím říct – bylo to tak.
Byla to chyba, udělali jsme chybu.
Za poslední dva a půl měsíce jsme vydali celkem dvacet článků. Osmnáct z toho bylo naše SEO zpravodajství, dva byly v Knihovně. Bohužel jsme opravdu převzali cizí články, přeložili je – byť ve volném překladu – některé věci jsme trochu upravili, některé jsme vynechali, pro české publikum.
Ty články jsme převzali. Udělali jsme chybu, protože jsme tam nedali link.
Bohužel se za to musím omluvit daným firmám, což se právě v tuto chvíli stalo. Byly to celkem tři postižené magazíny celosvětového charakteru. Těmto firmám jsme napsali, nabídli omluvu a případné stažení článků, pokud by se těmto magazínům nezdálo, že přenášíme jejich know-how do českých vod.
Toto je za mě v pořádku, protože články jsou kvalitní, jsou velmi k tématu a mohou obohatit i naše čtenáře, kteří anglicky neumějí. V pořádku není to, že jsme jim původně nedali zpětný odkaz a jasně nedeklarovali, že je tomu tak. Toto bylo napraveno několik hodin od upozornění.
Zda-li nám toto dané firmy dovolí poznáte jednoduše – články buďto zmizí, nebo na naší Akademii zůstanou.
Co se týče toho, co se stalo, součástí tohoto článku je odkaz na analýzu, kterou jsme ve spreadsheetu udělali. V analýze uvidíte přesně konkrétní články, odkud jsme je převzali a vytáhli jsme k nim i statistiky z Google Search Console a Google Analytics. Pro někoho může být zajímavé vidět, co jsme z těchto článků získali.
Dohromady to bylo pár desítek vstupů, svým průměrem byly lehce lepší než naše články, které jsme psali, ale ne výrazně.
Zda-li v tom budeme pokračovat nyní neumím říct, každopádně v tuto chvíli jsou všechny články pečlivě ozdrojovány – na začátku i na konci je jasně deklarováno, že se jedná o anglický překlad.
To je asi všechno, co bych k tomu v tuto chvíli měl. Pokud máte nějaké další otázky či připomínky, prosím obráťte se na naší podporu na info@collabim.com, kde Vám rádi řekneme víc, bude-li Vás víc zajímat.
Každopádně děkuji za pozornost a přeji hezký zbytek dne.
Analýzu článků najdete zde.
Dalibor Jaroš