Rádi bychom informovali o větším výpadku naší aplikace, který proběhl během včerejšího večera a měl částečně devastační účinky na malou část naší databáze.
Bohužel došlo k havárii primární databáze, která obsahuje zákaznická data. V 17:10 jsme zaznamenali kompletní pád databáze a v 17:29 jsme obnovili záložní obraz databáze z časných ranních hodin (původní primární databázi se nedařilo žádným způsobem oživit).
Nadále (prakticky celou noc) jsme se pokoušeli ztracená data obnovit, bohužel bez výsledku. Proto jsme dnes ráno v 8:00 přistoupili k nouzovému řešení a použili tuto zálohu jako primární databázi.
Data přidaná během dne jsou bohužel nenávratně ztracena. Nicméně veškerá měření ještě během večera a noci zdárně proběhla a pozice klíčových slov tak byly získány v pořádku i za včerejší den
Nekolik účtů (méně než 2,5% našich uživatelů) bohužel přidávalo během včerejšího dne nová data (klíčová slova, odkazy apod.). V tomto případě bohužel došlo k jejich nevratné ztrátě a bude třeba data znovu do sledování přidat. Jsme samozřejmě připraveni Vám v tomto maximálně pomoci. Pošlete-li nám na naši podporu (info@collabim.com) data, přidáme data samozřejmě za vás.
V případě, že nějaký účet data promazával, bude třeba akorát promazat znovu. Tato data se právě vlivem obnovy zálohy nesmazala.
Za komplikace se velice omlouváme a okamžitě přijímáme další opatření, abychom v budoucnu této situaci pokud možno úplně zamezili.
Josef Boška & Dalibor Jaroš
Vedoucí vývoje a provozu & CEO Collabimu