Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Lokální SEO – průzkum Google SERPu 05/21

Poměrně často se v rámci našich demo představení dostáváme k zákazníkům, kteří svůj byznys provozují lokálně. A protože se dotazy a problémy neustále opakují, rozhodli jsme se Richardem Klačkem ze společnosti Taste připravit webinář, kde tuto problematiku nejen osvětlíme, ale ukážeme reálné výsledky některých vybraných zákazníků.  Co by to ale bylo za osvětu bez pořádného… Detail článku »

Svatý grál v SEO

Vyhledávače neustále aktualizují své hodnoticí algoritmy. V roce 2018 udělal Google 3 234 úprav svého algoritmu. V průměru to je 9 úprav denně. Je to 8x častěji, než to bylo v roce 2009.Většina těchto úprav je malých a neznatelných pro vyhledávající i správce stránek. Přibližně 4x ročně vydává Google velký update (tzv. Core Update), který… Detail článku »

SEO a jeho konvenční pojetí

SEO je akronym (zkratka) anglických slov Search Engine Optimization (neplést s Optimalization). V Česku se pro tento pojem vžil překlad Optimalizace pro vyhledávače. Pod SEO si tedy můžeme představit optimalizační postupy, kroky a úpravy webových stránek tak, aby byly lépe dohledatelné v organických výsledcích vyhledávačů, jako jsou např. Google nebo Seznam.cz (v českých podmínkách), nebo… Detail článku »

Specializované oborové weby řešící problematiku SEO

Další okruh relevantních a autoritativních zdrojů informací z oblasti vyhledávačů tvoří specializované oborové online magazíny. Search Engine Roundtable Barry Schwartz vytvořil v roce 2014 stránky věnující se vyhledávačům jako svůj osobní blog. Barry přináší každodenní zpravodajství z odvětví, informuje o změnách algoritmů, novinkách, důležitých událostech, analyzuje zprávy autorit z oboru na sociálních sítích apod. Stránky… Detail článku »

Indexace jako základ úspěšného webu

Indexace jako základ úspěšného webu Dnes se podíváme na indexaci. Co obnáší, jak funguje a proč je důležitá se dozvíte na řádcích níže. Proč vyhledávače o mojí stránce nevědí? Ačkoli svou stránku vidíme se všemi detaily, vyhledávače to tak nemají. Nejprve jim svůj web musíme ukázat. Až později ho mohou prezentovat jako výsledek vyhledávání. Proto… Detail článku »

Hodnocení kvality vstupní stránky v PPC a SEO

Trápí vás umístění vašeho webu v žebříčku vyhledávání? Platíte si reklamu, ale výsledky se nedostavují? Možná si kladete otázku: Co dělám špatně? Dnes se podíváme na zoubek hodnocení kvality vstupní stránky z pohledu SEO a PPC. Vysvětlíme si, co všechno se hodnotí nebo jak svou vstupní stránku vylepšit. Tak pojďme na to! Co je vstupní… Detail článku »

Rozšířené vyhledávání na Google pomocí operátorů (+ Seznam.cz)

Na internetu je možné najít různé informace o pokročilém vyhledávání a vyhledávacích operátorech. Česká republika je specifická přítomností dvou dominantních internetových vyhledávačů, ale nikde jsme nenašli všechny informace pěkně pohromadě, a proto jsme se to rozhodli změnit. Připravili jsme pro vás článek, který shrnuje základní vyhledávací operátory Google i Seznam, navíc jsme vytáhli i specialitky… Detail článku »

3 taktiky, jak začít získávat zpětné odkazy hned teď

Už delší dobu máte hotové webové stránky, které obsahují kvalitní články z vašeho oboru, a stále se nemůžete dostat ve výsledcích vyhledávání výše než konkurence? Začněte s linkbuildingem. Jedním z důležitých faktorů pro zvýšení důvěryhodnosti webů jsou zpětné odkazy. Odkazy se dají získat mnoha způsoby, na tři základní se podíváme. Kontaktujte své dodavatele / známé / odběratele Pokud… Detail článku »

Příklad z praxe: hlídání stránek a stavových kódů

V červnu 2018, přesněji 7.6 jsme spustili redesign naší akademie, o kterém jsme psali na našem blogu. V té době jsme měli již poměrně hodně získaných pozic na několik témat v oblasti SEO optimalizace. V rámci redesignu jsme také pod jednu střechu akademie (která sama o sobě vznikla 11/2017) sloučili i naši certifikaci (vznik 3/2017)… Detail článku »

Monitoring zmínek o vaší firmě zdarma – Google Alerts prakticky!

Rádi byste rychle zjistili, že o Vaší firmě či značce někdě něco napsali a ideálně ten samý den? Zkuste Google Alerts! Jednoduše postupujte takto: Zde nastavte co chcete monitorovat, pro přesnou shodu nastavte frázi do uvozovek – “. Poté si můžete ještě upřesnit například zemi či jazyk (v editaci upozornění): A je to! Jak se… Detail článku »

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit