Vyhledávání Seznam používá podle průzkumu Netmonitor 4,5 mil uživatelů měsíčně, což je podle odhadů čtvrtina trhu, jak zaznělo na konferenci Sklik expert fórum. V nerovném boji s Googlem se Seznamu letos podařilo zastavit pokles využití jeho služby vyhledávání.
Seznam vyhledávání používají převážně starší lidé, jak také zaznělo na konferenci, ale to neznamená, že je to špatně. Starší lidé totiž obvykle mají více peněz, proto jsou také lepšími zákazníky.
Cestou pro udržení podílu Seznamu na trhu je vylepšování služeb spojených s domácím prostředím, kde má oproti Googlu konkurenční výhodu. Jedním z prostředků, jak toho Seznam docílil, je vylepšování témat, například pomocí tzv. chytrých karet. Příkladem je chytrá karta napojená na firmy, mapy, politiku.
Seznamu se, pro někoho možná překvapivě, daří i v mobilním vyhledávání. Především díky mobilní verzi prohlížeče Seznam jej v současnosti používá přibližně 1,3 mil. uživatelů.
Ačkoliv mnozí Seznamu nepřikládají velkou váhu, buďme za něj rádi. Protože i díky tomu, že má Google konkurenci (mimochodem na světě je pouze pět dalších zemí, kde má určitý tržní podíl jiný vyhledávač než Google), musí se víc snažit 🙂
Data o pozicích a hledanosti klíčových slov jak z Google, tak ze Seznamu najdete v SEO nástroji Collabim na jednom místě, takže si můžete rychle vyhodnotit, který vyhledávač je pro Vás důležitější.