Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Věděli jste, že počet výsledků ve vyhledávání je zpět?

Jak asi víte, Google již před nějakou dobou přestal zobrazovat počet výsledků ve vyhledávání. Číslo, které vyjadřovalo počet stránek ve vyhledávání, se střídavě zobrazovalo a skrývalo. Při opakovaných pokusech se navíc počet různě lišil, což signalizovalo, že Google výsledky testuje prostřednictvím AB testu. Nakonec číslo z vyhledávání úplně zmizelo.

I když ne tak úplně. Nějaký čas bylo možné přes tlačítko “Nástroje” počet výsledků zobrazit. Google v tomto případě nabízel, zda si přejete zobrazit volnou, či přesnou shodu.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Collabim a změření KGR

Netrvalo však dlouho a Google začal opět testovat. Výsledkem bylo, že vyhledávání umožňovalo zobrazit pouze velmi volnou shodu a tak číslovka nebyla úplně relevantní – obzvlášť pokud jste ji používali jako ověření pro metodu KGR.

Od té chvíle bylo možné KGR kandidáty relevantně ověřit pouze přes Collabim a to skrze funkci Změření KGR, kterou najdete jako součást analýzy Pozice a hledanost.

Pokud jste tedy dávali dohromady rozsáhlý KGR SEO plán, bez Collabimu jste se neobešli.

Máme pro vás dobrou zprávu

Zcela náhodou jsme si všimli, že nově lze počet výsledků ve vyhledávání znovu zobrazit. Pokud vyhledáte nějaký dotaz, stačí opět kliknout na tlačítko “Nástroje” a pod ním již uvidíte přibližný počet výsledků

Na obrázku výše vidíte příklad jednoho našeho staršího článku, který cílí na poměrně dlouhou KGR frázi (ano, tato obludně dlouhá fráze má opravdu hledanost – nebo alespoň historicky měla). Náš článek je jediný výsledek, který má danou frázi obsaženou v titulku stránky (ověřeno přes vyhledávací operátor “allintitle:”). To jsme si nyní mohli zkontrolovat právě přes počet výsledků ve vyhledávání, který je schovaný pod tlačítkem “Nástroje“.

Nicméně pokud tuto frázi vyhledáme standardně bez operátoru “allintitle:”; tedy jako běžný vyhledávací dotaz; zobrazí se i další – konkurenční – výsledky, které by měly být relevantní pro dané téma.

Avšak díky tomu, že obsah článku je kvalitní a adekvátně odpovídá KGR frázi v titulku stránky, držíme si horní pozici mezi běžnými organickými výsledky (tzn. standardně, bez použití operátoru). Pro jistotu jsme tentokrát vyhledávali v anonymním okně, abychom se vyhnuli personalizovaným výsledkům.

Na co si dát pozor?

Vypadá to tedy, že počet výsledků ve vyhledávání je zpět. Vrátil se však i s drobnou vadou na kráse, se kterou se Google potýkal již tenkrát.

Google totiž zobrazí vždy 10 organických výsledků na stránku. V případě, že je výsledků více, pak číslo na první stránce skutečně vyjadřuje pouze přibližný počet výsledků ve vyhledávání. Bohužel Google v tomto ohledu není (a nikdy nebyl) přesný a skutečný počet výsledků se může velmi výrazně lišit.

Pokud si přejete zobrazit přesný počet výsledků, je třeba se prokliknout na poslední stránku ve vyhledávání. Toto tedy funguje stejným způsobem jako dříve.

Na poslední stránce již vidíme skutečný počet výsledků:

Jak si můžete všimnout výše – z původně hlášených 60 400 výsledků je jich reálně 127. 🙂

Závěr

Číslovka znázorňující počet výsledků ve vyhledávání se opět zobrazuje a zdá se, že funguje stejným způsobem jako kdysi. Jen je třeba ji zobrazit přes tlačítko “Nástroje“.

Pokud si tedy manuálně ověřujete, zda je dané klíčové slovo vhodným KGR kandidátem, znovu se můžete řídit údaji přímo z vyhledávání, aniž byste k tomu potřebovali externí nástroj (nepočítáme-li zjištění hledanosti). Jen je třeba dávat pozor na skutečný počet výsledků, který Google zobrazuje až na poslední stránce ve vyhledávání. To je bohužel nešvar přetrvávající z minulosti. Buďme však rádi alespoň za tyto dary.

Popravdě se přiznáme, že si nejsme jisti, kdy přesně Google zakomponoval počet výsledků do vyhledávání v této formě. Zdá se, že tato funkcionalita byla navrácena v některém z posledních updatů Googlu. My jsme to však zaznamenali čirou náhodou až nyní. A co vy? Všimli jste si toho již dříve?

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit