Společnost Conductor vydala výsledky svého průzkumu, kde dotazoval marketingové specialisty napříč různých odvětví a vyptával se jich na aktuální situaci a úpravy marketingové propagace.
V průzkumu bylo 317 respondentů, které se skládalo z B2B (24%), maloobchodní prodej (12%), zdravotnictví (11%), média (10%) a dalších (cestování, pohostinství, finanční služby, automobilový průmysl, atd…)
Rozpočty se snížily dolů, ale cíle zůstávají stejné nebo vyšší
Jednou z hlavních otázek bylo, zda specialisté pocítili snížení rozpočtů kvůli aktuální situaci ve světě. Většina (45%) odpověděla, že rozpočty se mírně snížili. 27% poté odpovědělo, že rozpočty zůstávají stejné a pouze 20% odborníků odpovědělo, že jejich rozpočet výrazně klesl.
I přes to 68% dotazovaných odpovědělo, že jejich cíle zůstávají stejné (32%) nebo se zvyšují (36%). Vzhledem ke snížení rozpočtů, 86% uvedlo, že je nyní složitější, požadovaných cílů dosáhnout.
Bude SEO v této době více důležité?
34% specialistů tvrdí, že důležitost bude mírně vyšší. 29% tvrdí, že bude mnohem více důležité. Pouze 5% odborníků odpovědělo, že se jeho důležitost sníží.
Na grafu můžeme vidět, že již v roce 2019 považovalo 66% marketerů SEO za hlavní kanál pro jejich propagaci. Následovalo placené vyhledávání a emailing.
Na co se zaměřit v roce 2020?
V souvislosti s globální krizí s COVID-19 obchodníci uvedli, že budou snižovat rozpočty, zvýší investice do SEO a budou více sledovat návratnost do investic (ROI). Pouze 25% odpovědělo, že bude propouštět.
Již v loňském roce bylo podle průzkumů SEO jedním z nejdůležitějších kanálů a můžeme tedy předpokládat, že tento trend bude pokračovat i nadále v roce 2020.
A jak jste na tom vy? Upravujete své rozpočty? Soustředíte se momentálně více na SEO? Pokud se chcete dozvědět více o tom, jak SEO může vydělávat, podívejte se do naší rubriky SEO vydělává. Collabim Vám pomůže.