Dle oficiálního dokumentu o novinkách na Google došlo k odstranění 12 typů strukturovaných dat. Test rozšířených výsledků již nebude u stránek s těmito strukturovanými daty zobrazovat upozornění na chyby v kódu právě strukturovaných dat. Ani ve výsledcích vyhledávání nebudou nadále tato odstraněná strukturovaná data zobrazována a podporována. Co bylo odstraněno: HowTo: description field. QAPage: mainEntity.suggestedAnswer.author,… Detail článku »
Google neklasifikuje typ webů podle použité technologické platformy a infrastruktury
Na trhu je mnoho technologických platforem, na kterých si můžete svůj web vytvořit. Každá z nich původně vznikla se zaměřením na určitý okruh či téma webu, jako je například blog, e-shop a další. Pro Google by tak bylo velice snadné klasifikovat weby podle toho, na jaké platformě byly vytvořeny. To by ale znamenalo míchání hrušek… Detail článku »
Google nezajímá co je na obrázku
Algoritmus webového vyhledávání Google se vůbec nezajímá o to, co je na obrázcích na webu. Nehodnotí, zda je obrázek “hezký” nebo “ošklivý” a co konkrétně se na něm nachází. Vyplývá to z vyjádření John Mueller při pravidelném Search Central SEO hangout s Googlem. Z vyjádření tak vyplývá, že by Google nijak neměl přihlížet k tomu,… Detail článku »
Google – Slučování výsledků ve vyhledávání
V poslední době jsme zaznamenali, že Google slučuje některé výsledky ve vyhledávání. Pravděpodobně ke sloučení přistupuje v momentě, kdy pro dané klíčové slovo existuje více odpovídajících vstupních stránek pro jeden web. Jak takové sloučení vypadá? Zkuste si do Google zadat “collabim hodnocení”. Pravděpodobně uvidíte tento výsledek Všimněte si stránky na druhé pozice, pod kterou je… Detail článku »
Zpoždění dat v Google Search Console
Google Search Console (GSC) zaznamenala v posledních dnech větší zpoždění v reportování dat, než je obvyklé. Ověřovali jsme si tento výpadek přímo v naší GSC a poslední zobrazená data evidujeme ke dni 17.9.2021. Je zde tedy již 5 denní prodleva. Není se však čeho obávat. Podle oficiálního vyjádření na Twitteru Google Search Centra tento výpadek… Detail článku »
Konec AMP
V dubnu letošního roku Google oznámil změny v souvislosti s AMP (Accelerated Mobile Pages). Z těchto novinek je patrné, že ikonce blesku u stránek s AMP již pravděpodobně odzvonilo. Ikona s námi vydržela pouhých 5 let. Konec privilegizace webů s AMP Google tuto změnu oznámil v návaznosti se změnou hodnocení webů pro rankování v SERPu,… Detail článku »
Jak rychle Google zjistí změnu strukturovaných dat?
Pokud alespoň občas změníte například titulek, popisek stránky nebo produktu, určitě sledujte za jak dlouho Google změny zpracuje. Někdy to trvá pár minut (pokud necháme stránku znovu zaindexovat přes GSC) a jindy to může být klidně týden a déle. Jednotlivé úpravy jsou jedna věc, ovšem co když uděláme velkou změnu napříč celým webem a ještě… Detail článku »
Nový podvod? Email vyhrožuje negativním SEO
Dnes se na české SEO skupině objevil příspěvek od Davida Dvořáka, který sdílel email od své kolegyně. Email, který je dle obsahu od SEO specialisty z Pákistánu, začíná celkem nevinně. “SEO specialista” prosí o hodnocení na určitých stránkách, like na Facebooku a Instagramu a backlink na určitou stránku. Zajímavé to začíná být ke konci emailu…. Detail článku »
Blíží se termín pro Mobile-first indexaci
Revidovaný termín pro spuštění jednotného Mobile-first indexování od Google přijde v příštích několika týdnech. Google uvedl, že jde 100% do indexování nejprve pro mobilní zařízení. Google posunul termín ze září 2020 na březen 2021. John Mueller z Googlu uvedl, že březen 2021 je přibližný termín. John byl dotázán, zda budou všechny weby indexovány mobilním robotem od 1. dubna 2021. John na… Detail článku »
Google snížil počet zobrazení featured snippets ve vyhledávání
Zdá se, že Google od 19. února 2021 ve výsledcích vyhledávání zobrazuje méně featured snippets. Zahraniční systémy, které sledují vybrané úryvky, všechny vykazovaly výrazný pokles procenta výsledků vyhledávání pomocí doporučených úryvků. Mozcast vykazuje pokles o 7,5% výsledků vyhledávání s vybranými úryvky na 4,5% výsledků vyhledávání s vybranými úryvky: RankRanger vykazuje pokles o 9,5% výsledků vyhledávání s vybranými úryvky na… Detail článku »