Pode nejnovější studie od renomované agentury Bright Edge je organická návštěvnost (tedy neplacená návštěvnost pocházející z vyhledávačů) zodpovědná v průměru za 53 % provozu webových stránek. Výsledky se liší podle oboru, ale pohybují se od 41 % u maloobchodu po 64 % u B2B sektoru. Pokud se podíváme na celkovou návštěvnost z vyhledávačů… Detail článku »
Rozpoznávání obrazu dostává další impuls díky síti Pinterest
A jde o pořádné slovo do pranice… Sociální síť Pinterest zaměřující se na vyjádření uživatelů pomocí obrázků oznámila upgrade své funkce Lens pro rozpoznávání obrazu. Síť Pinterest bude nyní více propojovat hledané výrazy (nebo spíš obrázky) na komerční nabídky, tzv. produktové piny. Podle svých vyjádření zatím mají v databázi 2,5 mld. objektů z oblasti módy a… Detail článku »
Atribut nofollow dostal od Google dva nové parťáky
Google nedávno zveřejnil plánované úpravy v používání atributu nofollow uvedením dvou nových atributů pro rozpoznávání obsahu na scénu – rel=”sponsored” a rel=”ugc”. Po oznámení téhle pecky se i v českých SEO končinách vzedmula vlna diskusí, co budou chystané změny znamenat (například Pavel Ungr nebo Filip Podstavec). Shrňme si význam jednotlivých atributů: rel=”nofollow”: doposud se používal k… Detail článku »
Staré Google Search Consoli nadobro odzvonilo
Už je to tak… Google po dvou letech testování definitivně ukončí současný běh staré a nové verze Google Search Console. Můžeme se bavit o tom, které z funkcí staré console měly být přeneseny a nebyly, ale to je tak vše, co s tím lze dělat. Google Search Console bylo a stále je vděčné téma… Detail článku »
Rozšířená analýza zpětných odkazů od Majesticu
To, že není odkaz jako odkaz, ví v Majesticu také, a proto se rozhodli, podívat se zpětným odkazům na zoubek. Pokud se více zabýváte budováním zpětných odkazů, možná také víte, že kvalita odkazu záleží mimo jiné na jeho umístění na stránce a na celkovém množství odkazů vedoucích z dané stránky. A přesně tohle nové vylepšení Majestic… Detail článku »
Verifikace stránek přes Google Search Console nově v Bingu
Druhý největší vyhledávač na světe přistoupil k tomu, že správcům webových stránek umožní ověření přístupových práv k webovým stránkám importem nastavení z Google Search Console. To může být téma u značek, které komunikují především s americkými klienty, kde má Bing lepší postavení. Možnost importovat Vaše stránky z Google Search Console zkracuje setrvačnost spojenou s monitorováním…. Detail článku »
Rychlost načítání stránek z pohledu uživatele je vše
O rychlosti načítání stránek jsme již psali několikrát. Třeba o novém nástroji Google search Console k měření rychlosti stránek nebo v souvislosti s “Mobile First” přístupem, který Google preferuje. Často se hovoří o rychlosti načítání stránek ve spojitosti s rankováním stránek. Ale podle studie webu Portent je ten, kdo “trestá” stránky, přímo uživatel, a to… Detail článku »
Google ads od října zruší urychlené zobrazování reklam
Používáte-li reklamní systém Google Ads, tak zbystřete. Od 1. října nebude v kampaních ve vyhledávací síti, v kampaních v nákupech Google a ve sdílených rozpočtech k dispozici urychlené zobrazování reklam. Od způsobu zobrazování reklam je odvozeno, jak dlouho Váš denní rozpočet vydrží během jednoho dne. Urychlené zobrazování se totiž primárně snaží utratit Váš rozpočet rychleji než standardní zobrazování. Tato metoda proto může… Detail článku »
Google opět čelí problémům s indexací
Možná jste si všimli, že minulý čtvrtek měl Google problémy s indexací nového obsahu webových stránek, který se ale podařilo do víkendu odstranit. Je to jen jeden z řady posledních problémů, kterým Google čelí v oblasti indexace. Google ukládá výsledky, které vidíte na stránkách výsledků vyhledávání, do svého indexu. Pokud dojde k potížím s indexem,… Detail článku »
Podle nové studie je Google na špici v rozpoznávání obrazu
V americké společnosti Perficient Digital vydali studii rozpoznávání obrazu, která zkoumala přesnost příslušných technologií. Studie zjistila, že Google Vision porazil konkurenty včetně Amazon AWS Rekognition, IBM Watson a Microsoft Azure Computer Vision. Dva lidé shromáždili a označili 2 000 obrázků ve čtyřech různých kategoriích. Každá kategorie měla přibližně 500 obrázků. Obrázkům bylo následně přiřazováno pět… Detail článku »