Sitemapa je zpravidla xml soubor, který pomáhá vyhledávačům s orientací a dohledáním klíčových stránek na webu. Samotná existence souboru sitemap přímo nezlepší umístění stránek ve výsledcích vyhledávání, ale pomůže, aby byl web správně procházen vyhledávacím robotem. Na síti Reddit je téma, kde komentující píše, že tvoří sitemapu pro e-shop, který má velké množství produktů a sitemapu… Detail článku »
Google: Noindex neovlivní pozdější zaindexování stránky
John Mueller z Googlu dostává přes Twitter řadu otázek ohledně Googlebotů a Googlu obecně. Pravidelně se na ně snaží odpovídat a pomáhat tak majitelům stránek a specialistům vyřešit jejich problémy, či potvrdit nebo vyvrátit jejich tvrzení. Tentokrát odpovídal na dotaz: “Slyšel jsem, že Google si pamatuje historii indexace stránek webu, a pokud byl na určité… Detail článku »
Google May Core Update – co už víme?
Za začátku měsíce května vydal Google novou aktualizaci vyhledávacího jádra. Nyní už můžeme díky sledování určit, kde se tato aktualizace nejvíce projevuje. V Collabim statistice můžeme vidět, že krátce po vypuštění této aktualizace byl zaznamenán velký posun pozic klíčových slov na Googlu CZ i SK. Která odvětví byla nejvíce zasažena? Nejvíce posunu pozic zaznamenala odvětví… Detail článku »
Google Core Update May 2020
Google dnes oficiálně potvrdil vydání aktualizace vyhledávacího algoritmu pod názvem Google Core Update May 2020. Aktualizaci vydal včera (4.4.2020). Google je v pojmenování aktualizací o krok napřed, před SEO komunitou, protože společnost aktuálně využívá názvy podle měsíce a roku vydání. Vzhledem k datu vydání a odkazem na Star Wars, by se tento update mohl klidně… Detail článku »
Google automaticky dočasně uzavírá vaše pobočky!
Dnes se na twitteru objevilo několik oznámení o tom, že Google rozposílá majitelům a správcům firem, které mají účet Google My Business (Google Moje Firma) oznámení o tom, že jejich pobočky jsou označeny jako dočasně uzavřeno. Informaci o tomto zákroku posílá i jako oznámení do mailu. Zkontrolujte si proto své profily, zda nejste označeni,… Detail článku »
Víte, jaký je rozdíl ve zpětných odkazech a jak získat ty správné?
Ve světě SEO jste se určitě setkali z pojmy jako přirozený, kvalitní, dobré nebo sponzorované odkazy. Jaký je v nich ale rozdíl a jak je správně použít? Porozumějte každému typu odkazu podle definice. Poznejte, které odkazy mohou pomoci vašemu webu. Zjistěte, které odkazy budete chtít podporovat. Pojďme se na ně podívat. Typy odkazů Přirozené… Detail článku »
Google testuje nové verze strukturovaných dat
Minulý týden se objevila informace, že Google testuje nové rozhraní strukturovaných dat. Nyní už je možné, že se Vám objeví ve vyhledávání. Jedná se o úpravu vzhledu tzv. kroků – postupů. Jako příklad si můžeme ukázat rozšířený výsledek na vyhledávací frázi “jak použít apple air pods”. Momentálně se nám zobrazí tento styl vzhledu: Jednotlivé kroky,… Detail článku »
Jak využít strukturovaná data pro podporu E-A-T
V roce 2019 vydal Google tzv. E-A-T jako jeden z hodnotících faktorů webů. Jedná se o zkratku slov Expertise, Authoritativeness a Trustworthiness. V češtině Odbornost, Autorita a Důvěryhodnost. E-A-T má vliv na stránky, která podle Google spadají do kategorie YMYL (Your Money, Your Life), což jsou stránky, které mohou mít negativní dopad na vaše zdraví,… Detail článku »
Pavel Ungr vysvětluje co je self-referencing canonical
Pavel Ungr je jeden z předních SEO specialistů v České republice a pravidelně přináší novinky, problematiky či užitečné rady ohledně SEO. O jedné této problematice se nyní rozepsal v článku na jeho blogu. Zde vysvětluje problematiku a využití self-referencing canonical. Kanonizace (canonical) není přímý hodnotící faktor pro vyhledávače, ale funguje jako doporučení pro upřednostnění jedné… Detail článku »
Seznam.cz oficiálně zrušil S-rank
S-rank byl jeden z hodnotících faktorů webů z dřívějších dob. Byla to “hodnota” popularity, kterou přiděluje algoritmus pro ohodnocení webových stránek a má vliv na pořadí ve výsledcích vyhledávání. Tato metoda hodnocení stránek vznikla ve společnosti Seznam.cz a má svého předchůdce v rámci hodnoty PageRank tvořící základ vyhledávače Google. Hodnota S-ranku byla v rozmezí 0-10. Její hodnotu bylo možné zjistit pomocí různých nástrojů jako… Detail článku »