Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Závažná bezpečnostní chyba v Contact Form 7

Vážná chyba byla objevena v pluginu Contact Form 7, který slouží pro odesílání poptávek a zpráv ve WordPressu. Vydavatelé Contact Form 7 již vytvořili aktualizační balíček, který opravuje tuto chybu. Problém v bezpečnosti spočíval v tom, že bylo přes kontaktní formulář možné odeslat zavirovaný soubor, který se dostal do databáze webu a umožnil útočníkům převzít… Detail článku »

Bing Webmaster Tools nyní podporuje Microsoft Clarity

Microsoft do své webové služby pro sledování webu (podobné jako Google Search Console) integroval další nástroj – Microsoft Clarity. Microsoft Clarity je free-to-use služba, která vám dovolí sledovat, co přesně na vašich webových stránkách uživatelé sledují a na co klikají. Stejné funkce nabízí například Hotjar. Tzv. heatmapy můžete využít při optimalizaci vašich webových stránek z… Detail článku »

Google testuje odkazy z vybraných úryvků

Google testuje novou funkci ve výsledcích featured snippet, které odkazují na další webové stránky, nikoli na web ve vybraném úryvku. Vybraný úryvek zobrazuje tečkované podtržení, které při posouvání kurzoru myši překrývá obsah z jiného webu. V tomto příkladu jsou ve výsledku tohoto doporučeného úryvku tři z těchto tečkovaných podtržených odkazů. Všechny tři odkazy směřují do různých… Detail článku »

John Mueller: Delší anchor text u odkazů nám dává více informací

John Mueller z Googlu popisoval při pravidelných online rozhovorech o SEO rozdíl mezi odkazem na stránky s dlouhým a krátkým anchor textem. Otázka na Johna zněla: “Pracujete s anchor textem, který obsahuje více slov, ve srovnání s anchor textem, který obsahuje pouze 2 slova?” Myslím tím, zda těmto dvěma slovům přiřadíte větší hodnotu, když je… Detail článku »

Google konečně přidává čísla popisná do map

Zdá se, že Google konečně testuje zobrazování čísel adres v rozhraní Google Map. Joy Hawkins to sdílela na svém Twitteru. Zde je snímek obrazovky, který sdílela na Twitteru: Tato funkce je, alespoň z mého pohledu velice užitečná. Často potřebuji najít přesnou pozici domu, ovšem nyní musím využívat mapy od Seznamu, které tyto informace poskytují a zadávání… Detail článku »

Google testuje zobrazení ceny a hodnocení v mapách

Na pravidelné testování zobrazování výsledků vyhledávání jsme si od Googlu již zvykli. Nyní přichází s další zajímavostí. Přidává více informací v Google Mapách u hotelů. Lluc Berrio Penycate zveřejnil na Twitteru několik snímků obrazovky z testování v Google Mapách, kde jsou přidány pozice hotelů. U pozic se mohou zobrazovat průměrná hodnocení recenzí hotelů, kategorie, ceny a… Detail článku »

Google přidal nové statistiky procházení do Search Console

Google oznámil spuštění nového přehledu statistik procházení ve službě Search Console. Co je nového? Google uvedl, že nové statistiky usnadňují vývojářům, správcům webů, SEO atd. najít problémy s procházením jejich webů a e-shopů Googlebotem. V přehledu statistik naleznete: Celkový počet požadavků seskupených podle kódu odpovědi, typu procházeného souboru, účelu procházení a typu Googlebota. Podrobné informace o… Detail článku »

Sbohem Google Webmaster Central, vítej Google Search Central

Po více než 14 letech se z Google Webmasters Central stává Google Search Central, Google to oznámil minulý týden. Se změnou názvu budou některé služby Centra Google pro webmastery přesměrovány na nové umístění, včetně blogu, fór nápovědy, pokynů, dokumentace, sociálních kanálů a dalších. Co se nemění?  “Náš cíl je stále stejný; naším cílem je pomoci lidem… Detail článku »

Googlebot začal procházet weby s HTTP/2

Googlebot standardně prochází weby protokolem HTTP / 1.1. Od listopadu 2020 však může Googlebot procházet weby, které z toho mohou mít prospěch, přes HTTP / 2, pokud to web podporuje. Druhy HTTP: HTTP – Protokol používaný klienty (např. Webové prohlížeče) k vyžádání zdrojů ze serverů (např. Webové servery). HTTPS – Způsob šifrování HTTP. V zásadě zabalí… Detail článku »

Změna značení organické návštěvnosti ze Seznam.cz

Pokud ve svých Google Analytics sledujete změnu v organickém vyhledávání ze zdroje seznam/organic a nárůst přístupů na vaše stránky z search.seznam.cz/referral, nelekejte se. Jedná se o novinku v prohlížeči Chrome od verze 85. Chrome totiž ořízne URL, které je za lomítkem domény. Podrobnější úpravy v Chrome si můžete přečíst zde a zde. Pokud své Google… Detail článku »

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit