Situace ohledně COVID-19 je všem již známá, nemá tedy cenu ji zde popisovat. Faktem je, že pro mnoho podnikatelů a obchodů není tato doba moc přívětivá, musí omezovat či úplně zavřít své firmy a tím pádem i snižovat, či úplně zastavit propagaci svého zboží.
Nastává zde otázka, co mohu nyní udělat pro svoje podnikání? Odpověď je SEO. V reálném světě se sice obchod pozastavil, nebo úplně zastavil, ale Google, ten ne. Google stále funguje a jeho roboti procházejí miliony webů a určují, na které pozici ve vyhledávání se váš web zobrazí.
Proto je nyní ideální doba doladit resty a chyby v organickém vyhledávání, nyní máte čas, posadit se, podívat se na své webové stránky a e-shopy a upravit je tak, že budete získávat ty nejlepší pozice před konkurencí.
Níže si zopakujeme pár základních pravidel, co na webu či e-shopu zkontrolovat, upravit nebo přidat. Nebojte, nebudete na to sami, práci vám velice usnadní Collabim.
Analýza klíčových slov
Máte analýzu klíčových slov? A jak starou? Pokud je odpověď více, jak půl roku, není od věci projít klíčová slova znovu a zkontrolovat si jejich hledanost, konkurenci a zjistit, zda některé slova ve vaší tabulce nechybí. Pokud využíváte Collabim, projděte si svá měřená klíčová slova v záložce “Přehled klíčových slov”.
Zkontrolujte, zda měříte všechna slova, která jsou pro vás relevantní, jestli ty primární máte označeny hvězdičkou, pro každodenní měření a zda máte přiřazeny správné cílové stránky. Dále si můžete klíčová slova rozdělit štítky podle kategorií pro lepší orientaci.
Nemáte analýzu klíčových slov? Využijte kompletního průvodce analýzou klíčových slov, kterou pro vás připravil Michal Binka.
Titulky a description
Jako první, co byste měli na svém webu či e-shopu zkontrolovat, je to, zda máte pro každou stránku, kategorii či podkategorii unikátní titulky a popisky (title a description).
Collabim jednorázová analýza URL vám přehledně pomůže vytvořit tabulku současných titulků a popisků vašeho webu.
Výsledek si poté můžete projít například v excelu, porovnat, zda je obsah stránky relevantní k jejímu titulku a popisku. Poté využijte vytvořenou analýzu klíčových slov a vyšperkujte své titulky a popisky k dokonalosti. Stále si nejste jisti? Přečtěte si první lekci SEO krok za krokem v naší akademii.
Stránka nenalezena – kód 404
Chybové hlášení 404, tedy “stránka nenalezena” může být “velký špatný”, je proto důležité, pravidelně kontrolovat, zda se vám někde na webu taková to hláška nezobrazuje. Zde opět nastupuje na scénu Collabim, kde pomocí nástroje “Přehled stránek” můžete jednoduše kontrolovat chyby ve vašem projektu.
Jak tyto chyby následně řešit vám poradí Collabim akademie v sekci SEO krok za krokem.
Doplňte obsah na své stránky
Vyhledávače se již dávno nezaměřují jen na titulky a popisky stránek. Důležité je, aby obsah na stránce odpověděl uživateli na jeho dotaz. Využijte vaši analýzu klíčových slov a podle relevance tvořte články a popisky vašich produktů. Cílem je a bude mít ten nejlepší obsah pro uživatele, relevantní k vašemu webu. Pokud se vám to podaří, máte první pozice jisté. Pokud provozujete vícejazyčné weby, zaměřte se na to, aby texty v cizím jazyku byly zaměřené na lokální publikum.
Mobilní verze webu
Ano, stále to opakujeme a budeme. Už jen kvůli vyjádření Googlu, kde prohlašuje, že do konce roku 2020 budou všechny weby posuzovány podle mobile first-index. Pokud tedy nemáte optimalizované stránky pro mobilní zařízení, začněte na tom pracovat.
Strukturovaná data
Už víme, že je důležitý vysoce kvalitní obsah. Vyhledávací roboti, ale stále plně nerozumí kontextu. Proto jim musíme pomoci. Správná strukturovaná data vám umožní zveřejnit váš obsah pro jakýkoliv typ vyhledávání.
Strukturovaná data se stále vyvíjejí a přidávají se nové značky. Zlepšujte proto stále své weby a kontrolujte, aby data byla správně nastavena.
Závěr
Využijte volný čas, produktivně, ať už řešíte tvorbu webu nebo jeho optimalizaci, do budoucna se vám to určitě vyplatí a věřte, že i SEO vydělává.