Obvykle zde píšeme hlavně o novinkách ve vyhledávačích Google a Seznam. Důvod je zřejmý. Jedná se u nás o nejvíce využívané vyhledávače. Nyní se ovšem podíváme i na Bing, který patří pod Microsoft.
Tak jako má Google svoji službu pro webmastery – Google Search Console, má i Bing svůj Bing Webmaster tool. V této službě můžete sledovat výkon svého webu, soubory sitemap a další informace, stejně tak jako v GSC.
Informace do Bing Webmaster Tool můžete jednoduše exportovat ze svojí stávající Google Search Console.
Bing nyní přináší další vylepšení, a to robots.txt checker. Tento nástroj vám pomůže analyzovat problémy se soubory robots.txt a upozornit na chyby, kvůli kterým by roboti mohli mít problém prozkoumat vaše e-shopy a weby. Přečtěte si také, jak robots.txt správně nastavit.
SEO specialisté mohou pomocí tohoto nástroje otestovat a ověřit svůj soubor robots.txt nebo zkontrolovat, zda je blokována některá z adres URL, proč je blokovaná a pro jakého robota..
Změny lze také provést v souborech robots.txt pomocí editoru.
Tester pracuje jako Bingbot a AdIdxbot (robot používaný reklamami Bing) a můžete mezi nimi přepínat. Tento nástroj také umožňuje odeslat požadavek na Bing, o tom, že váš soubor robots.txt byl aktualizován.
Pokud potřebujte tento nástroj i pro Google roboty, využijte robots testing tool.
Když chcete najít všechny důležité informace o robots.txt na jednom místě – k čemu slouží soubor robots.txt, jak jej vytvořit, aktualizovat i jak pracovat se sitemapou robots.txt – vše naleznete v přehledném článku Robots.txt: Kompletní průvodce, návod, tipy a rady.
Pokud chcete vědět víc pro Bing Webmaster Tools, nástroj a platformu, která slouží k monitorovaní, správě a optimalizaci webových stránek ve vyhledávači Bing, přečtete si článek Bing Webmaster Tools: Kompletní průvodce pro webmastery.
Pokud chcete vědět víc pro (Microsoft) Bing Ads, pro koho se Microsoft Advertising hodí, ale i návod pro začátečníky, přečtete si článek Microsoft (Bing) Ads: návod, přihlášení, tipy.