Nedávno bylo vydáno Nařízení o digitálních trzích v rámci zemí EU, které mělo mimo jiné dopad i na výsledky vyhledávání spojených s nějakou konkrétní lokalitou.
Pro služby spojené s místem (např. autoservisy, kadeřnictví, občerstvení apod.), které dbají na lokální SEO, se totiž ve vyhledávání může zobrazovat i miniatura Google map. Ta je interaktivní a kromě toho, že umožňuje rozkliknout detail lokálních služeb, doposud bylo možné se snadno prokliknout na Google mapy samotné a naplánovat si tak cestu k nejbližšímu KFC.
Poté, co nařízení nabralo platnost, miniatura mapy zůstala ve vyhledávání zachována a přestože ji lze zvětšit, již není možné se přes ni jednoduše prokliknout do Google map jako takových.
Šikovná utilita, která byla oblíbená u mnoha uživatelů, musela být z výsledků vyhledávání bohužel odebrána. Podle směrnic EU se totiž jako problém ukázala v tomto případě slabá rozmanitost geolokačních nástrojů na straně Googlu. Společnost totiž pro zobrazení mapy ve vyhledávání upřednostňovala vlastní řešení, čímž snadno vyšachovala konkurenční nástroje a u uživatelů tak získala rozhodující postavení a nepsaná privilegia.
Avšak pokud si potřebujete alespoň nastavit zmiňovanou trasu k nejbližšímu občerstvení, lze to nyní provést pomocí tlačítka “Trasa“. To vás již přesměruje na klasické Google mapy. Je však nutné se nejprve prokliknout na detail konkrétní služby.
Google tedy zareagoval tak, že možnost jednoduchého prokliku do map z miniatury odebral. Kromě toho se ve vyhledávání objevila nová SERP feature. Ta navazuje na dosavadní zobrazení v mapách a vyjadřuje zobrazení stránek v rámci výsledků spojených s nějakou konkrétní lokalitou.
Tuto novinku vzal v potaz i Collabim – příslušnou SERP feature nyní můžete najít na přehledu klíčových slov pod názvem “Stránky s místem“.
Zdroje a odkazy:
https://support.google.com/maps/answer/14202510?hl=cs