Internet je v dnešní době již neodmyslitelnou součástí každodenního života, a pro mnohé z nás je prvním místem, kam se obrátíme s otázkami, obavami nebo zájmy. Ve světě neustálého přístupu k informacím se stává zajímavou otázkou, co konkrétně lidé v České republice hledají na internetu. Jak se mění naše online vyhledávání v závislosti na aktuálních událostech, kultuře nebo společenských trendech? Víme, co hledáme my osobně – co ale hledají ostatní? Jaké jsou zájmy, starosti a touhy, které se odrážejí v našich vyhledávacích dotazech?
V tomto článku se pokusíme odhalit, co vyhledávací dotazy mohou prozradit o české společnosti, a jak může i vám pomoci vědět to, co hledají jiní.
Co Češi hledají na internetu
Náš malý výzkum se zaměřuje na průřez nejčastějšími otázkami, na které Češi hledají odpovědi ve vyhledávačích. Zaměřili jsme se na tázací zájmena a vybrali jsme 25 nejvyhledávanějších otázek, přičemž ke každé frází jsme uvedli průměrnou měsíční hledanost.
Níže uvedené statistiky vznikly pomocí nástroje SEO nástroje Collabim.cz (návod naleznete v závěru článku).
Nejvyhledávanější fráze s CO JE
Kromě pragmatických otázek jako „co je dneska v televizi“ nebo takových, které odrážejí současné dění „co je to inflace či mobilizace“, hledají Češi odpovědi i na to, „co je po smrti“, nebo „co je to láska“. Lásku však v žebříčku předběhly fenomény jako kratom nebo Only Fans, tudíž to vypadá tak, že většina Čechů už ví, co to ta láska je a hledá odpovědi spíše na jiná palčivá témata.
Vyhledávací dotaz | Hledanost – průměrná měsíční hledanost |
co je to za číslo | 4400 |
co je dnes za den | 2900 |
co je iban | 2400 |
co je kratom | 1900 |
co je hhc | 1600 |
co je inflace | 1000 |
co je dnes za svátek | 1000 |
co je po smrti | 1000 |
co je dneska v televizi | 1000 |
co je podcast | 1000 |
co je abolice | 880 |
co je only fans | 880 |
co je adhd | 880 |
co je tiché víno | 880 |
co je vpn | 720 |
co je to metafora | 720 |
co je recese | 720 |
co je mobilizace | 720 |
co je zakázáno při ozařování | 720 |
co je za rok | 720 |
co je součin | 720 |
co je datová schránka | 720 |
co je to próza | 720 |
co je potřeba k přepisu auta | 720 |
co je to láska | 590 |
Nejvyhledávanější fráze s JAK, JAKÝ
Ze sekce „jak něco udělat“ Čechy nejvíce zajímá hubnutí a zejména hubnutí břicha. Kromě vysportovaného těla chceme cvičit také mozkové závity – například Rubikovou kostkou. Fráze „jak napsat životopis“ a „jak vydělat peníze“ s průměrnou měsíční hledaností v řádu tisíců svědčí zřejmě o naší vrozené pracovitosti. Zajímavým zjištěním je to, že je více Čechů, kteří neumí uvařit brambory, než těch, kteří neumí uvařit rýži. Z oblasti zdraví se zase Češi nejvíce zajímají o kožní onemocnění.
Vyhledávací dotaz | Hledanost – průměrná měsíční hledanost |
jak zhubnout? | 12100 |
jaký je týden | 8100 |
jak zhubnout břicho | 5400 |
jak uvázat kravatu | 5400 |
jak složit rubikovu kostku | 5400 |
jak vyčistit pračku | 4400 |
jak napsat životopis | 4400 |
jak vyvolat menstruaci | 4400 |
jak dlouho vařit vejce | 4400 |
jak se zbavit octomilek | 4400 |
jak vydělat peníze | 3600 |
jak se zbavit rýmy | 3600 |
jak vypadá pásový opar fotky | 3600 |
jak dlouho se vaří brambory | 3540 |
jak nakreslit pejska | 2900 |
jak uvařit rýži | 2900 |
jak vyčistit stříbro | 2900 |
jak restartovat iphone | 2900 |
jak poznat atopický ekzém | 2900 |
jak stáhnout videa z youtube | 2900 |
jak vypadá svrab | 2540 |
jak se jmenujeme | 2400 |
jak psát web | 2400 |
jak zamrazit houby | 2400 |
jak poznám těhotenství | 2400 |
Nejvyhledávanější fráze s KDO
Češi neví kdo je Pat a kdo Mat
V sekci KDO se v top 25 nejvyhledávanějších frázích ocitla i marketingová kampaň na datovou schránku v podání Martina Mikysky s krycím jménem kampaně „Kdo je Dana“. Ta byla ve vyhledávání populárnější než prezidentské volby a budoucí prezident. Více než změna hlavy státu Čechy zajímal i Survivor. A který je tedy Pat a který Mat? Pat je menší a nosí žlutý rolák – Mat je ten druhý.
Vyhledávací dotaz | Hledanost – průměrná měsíční hledanost |
kdo má dnes svátek | 58850 |
kdo mi volal | 49500 |
kdo je dana | 8110 |
kdo má zítra svátek | 1900 |
survivor kdo vypadl | 1730 |
kdo by spíš | 1600 |
kdo má dnes narozeniny | 1300 |
kdo vyhrál volby | 1210 |
kdo vyhraje volby | 1000 |
kdo má nárok na příspěvek na bydlení | 880 |
kdo vyhral survivor 2022 | 880 |
kdo bude prezident | 860 |
kdo zemřel dnes | 850 |
kdo je prezident české republiky | 780 |
kdo bude prezidentem | 720 |
kdo nabízí tykání | 720 |
kdo je plátcem dph | 720 |
masterchef kdo vypadl | 670 |
kdo zemřel 2022 | 640 |
pat a mat kdo je kdo | 600 |
kdo má dnes svátek na slovensku | 590 |
jak zjistit kdo si prohlíží můj profil na instagramu | 590 |
kdo vyplácí mateřskou | 590 |
kdo objevil ameriku | 590 |
kdo je introvert | 590 |
Nejvyhledávanější fráze s KDY
V datasetu frází spjatých s KDY patří mezi nejpopulárnější otázky na příchod ročních období, změny času a svátky. Kromě toho z hledání také víme, která jména jsou v Česku nejoblíbenější. Může to ale také znamenat, že nejméně lidi ví, kdy slaví svátek Jana, Petr, Martin, Martina, Jan a Tereza.
Vyhledávací dotaz | Hledanost – průměrná měsíční hledanost |
kdy se mění čas | 12100 |
kdy je valentýn | 6600 |
kdy půjdu do důchodu | 6600 |
kdy je halloween | 6600 |
kdy jsou velikonoce | 6600 |
kdy je úplněk | 5400 |
kdy je den matek | 5400 |
kdy začíná jaro | 4450 |
kdy začíná podzim | 3740 |
kdy si udělat těhotenský test | 3600 |
kdy je den otců | 2900 |
kdy má svátek jana | 2400 |
kdy chodí mikuláš | 2400 |
kdy začíná léto | 2230 |
kdy zapadá slunce | 2120 |
kdy má svátek petr | 2000 |
kdy má svátek martin | 1990 |
kdy začíná zima | 1990 |
kdy má svátek martina | 1990 |
kdy otevřou obchody | 1900 |
kdy půjdou děti do škol | 1900 |
kdy je mdž | 1900 |
do kdy podat daňové přiznání 2023 | 1900 |
kdy má svátek jan | 1900 |
kdy má svátek tereza | 1770 |
Nejvyhledávanější fráze s KOLIK
V datasetu KOLIK vedou dotazy týkající se měn či jednotek různých veličin. Po zjištění, kolik stojí kilowatthodina, kubík vody, ale i kolik je mateřská, Češi sklouzli k otázkám, která nabízí přímá řešení – „kolik stojí ledvina“ – jen pro jistotu. Počet pohlaví je také ještě nejasný.
Vyhledávací dotaz | Hledanost – průměrná měsíční hledanost |
kolik je euro | 6600 |
kolik je hodin | 6600 |
kolik je dolar | 4400 |
kolik má rok týdnů | 4400 |
kolik stojí potrat | 2400 |
kolik je pohlaví | 2400 |
kolik stojí netflix | 2400 |
kolik je libra | 1900 |
kolik je zlotý | 1600 |
kolik má rok dní | 1600 |
za kolik dní jsou vánoce | 1300 |
kolik stojí kwh | 1300 |
kolik je životní minimum | 1300 |
kolik stojí pas | 1300 |
kolik stojí rovnátka | 1300 |
kolik stojí voyo | 1000 |
kolik stojí stk | 1000 |
kolik je mateřská | 1000 |
kolik je stupňů | 1000 |
kolik je na světě lidí | 1000 |
kolik stojí ledvina | 1000 |
kolik je dph | 1000 |
kolik stojí kubík vody | 880 |
kolik stojí technická | 880 |
kolik stojí pohřeb | 880 |
Nejvyhledávanější fráze s KTERÝ, KTERÁ, KTERÉ
Omladit se účesem, efektivně zhubnout díky práškům a upéct bezvadnou roládu i věnečky s dokonalým krémem – priority jsou jasné.
Vyhledávací dotaz | Hledanost – průměrná měsíční hledanost |
účesy které omladí | 8100 |
piškotová roláda která se vždy povede | 1780 |
seznamky které fungují | 1300 |
10 věci které štír nesnáší | 1230 |
které obchody jsou otevřené | 1000 |
prášky na hubnutí které fungují | 1000 |
věnečky které se vždy povedou | 1000 |
které bankovky končí | 900 |
léky které se nesmí kombinovat | 880 |
krém do cukroví který vydrží | 880 |
který je týden | 880 |
který slovní druh | 780 |
řídké vlasy účesy které omladí | 720 |
který den v týdnu jsem se narodil | 540 |
řidič který měl účast na dopravní nehodě | 520 |
křupavé housky které se vám vždy povedou | 510 |
piškotová roláda která se neláme | 500 |
státy které nejsou v eu | 480 |
lichvář který opravdu půjčí | 480 |
polodlouhé vlasy účesy které omladí | 480 |
vozka který řídí potahové vozidlo je | 460 |
roláda která nikdy nepopraská | 420 |
tvarohová náplň která neteče | 410 |
pes který nelíná | 390 |
na které ruce se nosí zásnubní prsten | 390 |
Nejvyhledávanější fráze s PROČ
I tady se ukázala poctivá příprava Čechů na volby. Pečlivé zvažování voličů se přetavilo do otázek „proč nevolit babiše“ a o něco menší část občanů hledá i odpovědi na zapeklitější otázky, konkrétně na opačnou otázku „proč volit babiše“. Skladování uren v domácnostech také nedá Čechům spát.
Vyhledávací dotaz | Hledanost – průměrná měsíční hledanost |
proč mám břicho jako těhotná | 1600 |
proč je moře slané | 1300 |
proč nehladit břicho v těhotenství | 730 |
dana zátopková proč neměla děti | 620 |
proč nespat na levém boku | 540 |
proč nemá být urna doma | 480 |
proč morče píská | 480 |
proč je nafta dražší než benzín | 480 |
proč nevolit babiše | 450 |
proč se nedělá vepřový vývar | 420 |
proč kočka spí na mě | 420 |
proč slovní druh | 400 |
proč se slaví velikonoce | 390 |
proč jsem pořád unavená | 390 |
proč je nebe modré | 390 |
proč se pálí čarodějnice | 370 |
proč nebrat kreatin | 350 |
proč kočky vrní | 320 |
proč nemůžu spát | 320 |
proč teče krev z nosu | 320 |
důvody proč tě miluju | 320 |
proč se slaví halloween | 320 |
proč volit babiše | 320 |
proč kvasí zavařená jablka | 320 |
obvykle proč tvrdé y | 310 |
Zajímá i vás, co lidé vyhledávají?
Všechny analýzy jsme vytvořili pomocí nástroje Collabim, který si můžete vyzkoušet zdarma i vy. Kromě takových úsměvných analýz jej použijete také jako efektivní SEO nástroj pro online marketing.
Tato platforma nabízí uživatelům detailní pohled na svět vyhledávacích dotazů, poskytuje propracované analýzy klíčových slov, jejich pozic ve vyhledávačích i počty hledaností. Díky Collabimu mohou marketéři a webmasteři lépe porozumět tomu, jaký má jejich web úspěch ve vyhledávačích, a na základě těchto informací optimalizovat obsah, strukturu a další prvky webových stránek.
Jednou z hlavních výhod Collabimu je jeho uživatelská přívětivost. S jeho pomocí můžete rychle identifikovat silné a slabé stránky své SEO strategie a efektivně plánovat své další kroky. Ať už jste začátečník v oblasti SEO nebo zkušený odborník, Collabim vám nabídne nástroje a data, která potřebujete k tomu, aby se váš web stal ve vyhledávačích naprosto nepřehlédnutelným.
Jak na klíčová slova
Máte e-shop nebo poskytujete služby, ale válcuje vás konkurence? Chcete se přesunout z pozice 60+ blíže k vašim potenciálním zákazníkům?
V Průzkumníku klíčových slov od Collabimu zjistíte, jak uživatelé formulují vyhledávací dotazy a jakou mají jednotlivé fráze hledanost.
Představte si, že prodáváte mýdla. Pro začátek online podnikání potřebujete přirozeně portfolio produktů a web. Jak ale optimalizovat web tak, aby se zobrazoval na předních příčkách vyhledávání a aby vás vaše cílová skupina našla?
Potřebujete vědět, jak vaše produkty nebo služby zákazníci hledají
Pokud své produkty pojmenujete jinak, než je vaše cílovka hledá, velmi pravděpodobně vás nikdy nenajdou. K řešení tohoto problému slouží právě Průzkumník klíčových slov, který vás nasměruje vstříc vašim zákazníkům. Budete vědět, co a jak se hledá a vaší úlohou už bude jen na dané fráze cílit. Když vytvoříte jednotlivé vstupné stránky na vašem projektu a naplníte je produkty, které lidé hledají, máte vyhráno.
Do Průzkumníka klíčových slov jsme zadali „mýdlo, mýdla, mýdel“ – volba více tvarů hledaného slova vám umožní pochytání širšího datasetu.
Přepnuli jsme se do Collabim databáze a zafiltrovali si hledanost od 10 – to zaručí, že vám v datasetu zůstanou jen fráze s minimální hledaností 10 – nechcete přece cílit na fráze, které nikdo nehledá. Tímto způsobem jsme se dostali k 1947 frázím, která jsou spjatá se slovem „mýdlo“.
Autor článku: SEOPRAKTICKY.CZ