Tento týden společnost Moz oznámila, že aktualizovala své skóre v oblasti domain authority (DA). A jak jsme očekávali, způsobila tato zpráva zmatení v odvětví SEO. Někteří totiž zaměňují metriku DA s interní metrikou používanou společností Google, což je ještě podpořeno nabídkami od linkbuildingových společností, které této změny využívají.
Proč DA není metrika Google? Je to metrický nástroj, který přinesl Moz. Moz nikdy netvrdil, že společnost Google používá DA. Ve skutečnosti Moz zdůrazňoval, že DA není metrika Google a proto se odvíjí od vlastních datových sad a algoritmů.
Moz není jediná firma, která přišla s vlastními interními metrikami. Majestic, Ahrefs a mnoho dalších poskytovatelů nástrojů má také své vlastní.
DA nemá vliv na hodnocení Google? Vzhledem k tomu, že DA není metrika Google, má nulový dopad na to, jak dobře nebo jak špatně jste v Google hodnoceni. Pokud vaše skóre DA stoupne nebo klesne, neměli byste očekávat, že vaše hodnocení Google bude následovat.
Díky této změně hodnocení DA na Moz vznikl obrovský zmatek, ke kterému také přispěly agentury zaměřující se na linkbuilding, když na toto začaly upozorňovat a využívat ke svým nabídkám, které kolikrát nedávaly úplně význam.
Závěrem je důležité si uvědomit, že tato změna má vliv pouze na to, jakým způsobem měří Moz svoji Domain Authority, a že v hodnocení vyhledavačů se tedy nic nemění a není se čeho obávat.