Proběhla zahraniční studie společnosti Ignite Visilibity, kde skupina pěti set účastníků ve věku 25 až 60 let měla odpovědět na několik otázek ohledně vyhledávání a uživatelské přívětivosti Googlu.
Největší vliv na prokliky?
Výsledky jsou takové, že 62,9% dotázaných uvedlo, že jejich rozhodnutí nejvíce ovlivní meta description, čili popis, 24,2% by kliklo na odkaz na základě názvu značky (Brand). Posledních 13% respondentů se rozhoduje na základě nadpisů (title).
Zlepšilo se vyhledávání?
Další otázkou, na kterou dotazovaní odpovídali, bylo, zda si myslí, že se vyhledávání Googlu zlepšilo. Zde odpovědělo 58,5% respondentů, že nyní (průzkum probíhal v prosinci 2019) jsou více spokojeni s tím, jak vyhledávání vypadá a funguje, než na začátku roku 2019. 55,5% také odpovědělo, že featured snippets vylepšují vyhledávání.
Více reklam?
Dvě třetiny (66,7%) uživatelů souhlasilo, že pokud by Google vložil více reklam do SERPu, využívali by vyhledávání Googlu méně. Zde jsou tyto výsledky s rozporu s průzkumem, který proběhl v prosinci 2018, kde 75% respondentů uvedlo, že reklamy jim usnadňují vyhledávání informací, které hledají.
Cílení reklam?
V poslední otázce 67% dotazovaných nesouhlasí s tím, že firmy budou moci zobrazovat reklamy na základě brandu konkurenčních společností.
Výsledek?
Z výzkumu tedy plyne, že jeden z nejdůležitějších faktorů, které ovlivňují proklik na odkaz jsou popisky. Dále také můžeme říct, že budování značky se z pohledu SEO dlouhodobě vyplatí.