John Mueller z Googlu popisoval při pravidelných online rozhovorech o SEO rozdíl mezi odkazem na stránky s dlouhým a krátkým anchor textem.
Otázka na Johna zněla:
“Pracujete s anchor textem, který obsahuje více slov, ve srovnání s anchor textem, který obsahuje pouze 2 slova?”
Myslím tím, zda těmto dvěma slovům přiřadíte větší hodnotu, když je porovnáte s textem, který má 7 nebo 8 slov?
Například – 2 slova anchor textu jako „levné boty“ a 7 slov ukotvení textu je „zde si můžete koupit levné boty.“
John odpověděl:
Google nemusí rozlišovat delší nebo kratší anchor texty, pokud jde o pozice ve vyhledávání
Používání více slov nám však poskytuje více kontextu o stránce, na kterou je odkazováno. A další souvislosti mohou nepřímo ovlivnit hodnocení.
Čím více má Google o stránce informací, tím efektivněji ji může zařadit podle relevantních dotazů.
Zde je tedy nejdůležitější pochopit, že Google čte a zpracovává veškerý text a pomocí těchto informací pochopí, o čem stránka je.
Majitelé stránek by měli mít tyto informace na paměti a kvalitně zpracovat text k odkazu a využívat ho pro zlepšení informací pro Google o jejich webech. Je to snadný způsob, jak pomoci Googlu porozumět více o důležitých stránkách.
To ovšem neznamená psát podrobný text u odkazů pro každou stránku, ale zvažte zvláště specifické texty pro adresy URL, které jsou obzvláště důležité.
Příklady takových adres URL jsou:
- Stránky vysoké hodnoty na vašem webu.
- Obsah, kterým jste přispěli na jiné stránky.
- Stránky, které obsahují odkazy zpět na váš web.
- Stránky, které obsahují zmínky o vás nebo vaší značce / podnikání.
- A tak dále.
Opět platí, že anchor text není sám o sobě hodnotícím faktorem. I když to může Google použit, aby zjistil více informací o webech či e-shopech.
Pravidelné vysílání Johna Muellera si můžete pustit na YouTube zde