Celkový počet odkazů směřujících na web je pro Google irelevantní ve vyhledávání, říká John Mueller. John pokračuje tím, že na celkovém počtu zpětných odkazů, které má web, na algoritmu vyhledávání vůbec nezáleží. Jeden dobrý odkaz z relevantního webu může být efektivnější než miliony odkazů nízké kvality. Toto uvedl Mueller během hangoutu SEO Centra vyhledávání Google zaznamenaného 19. února.
Jeden z posluchačů pravidelného hangoutu položil Muellerovi následující otázku: „Na čem záleží nejvíce? Počet jedinečných odkazujících domén zpětných odkazů nebo celkový počet zpětných odkazů? “
John radí vlastníkům stránek, aby se nezaměřovali na celkový počet odkazů směřujících na jejich stránky nebo na celkový počet jedinečných domén, které odkazující na jejich web. “Z mého pohledu bych se spíše nezaměřoval na celkový počet odkazů na vaše stránky nebo na celkový počet doménových odkazů na vaše webové stránky, protože na odkazy se díváme velmi odlišným způsobem. Snažíme se pochopit, co je pro web relevantní a jakou mají kvalitu a na celkovém počtu odkazů vůbec nezáleží.” Protože byste mohli spustit a vytvořit miliony odkazů na miliony webových stránek, pokud byste chtěli, a mohli bychom je všechny ignorovat. “
Mueller říká, že jediný odkaz z relevantního zdroje může Googlu vyslat silnější signál o tom, jak by měl s touto stránkou zacházet. Uvádí hypotetický příklad stránky, na kterou se odkazuje na hlavní zpravodajský web. Google by ji považoval za důležitou stránku, i když je to jeden z mála odkazů, které má.
“Nebo by mohl existovat jeden opravdu dobrý odkaz z jednoho webu, který je pro nás opravdu důležitým znamením, že bychom měli s tímto webem zacházet jako s něčím, co je relevantní, protože má tento jeden odkaz.” Nevím, možná například z domovské stránky velkého zpravodajského webu. Takže celkový počet je v podstatě zcela irelevantní. “
Celkově z této odpovědi vychází, že pro Google je důležitá kvalita nad kvantitou.
Na záznam se můžete podívat zde: