Kanonizace (canonical) není přímý hodnotící faktor pro vyhledávače, ale funguje jako doporučení pro upřednostnění jedné stránky před dalšími stránkami se shodným nebo velmi podobným obsahem.
Kanonizace se tak dá použít pro ošetření duplicitního obsahu a při správném použití přenést většinu signálů z duplicitní URL na originální. Často se tak stává u redakčních systémů, které vytváří duplicitní URL u produktů umístěných ve více kategoriích či u stejného obsahu na mobilním webu, subdoméně, AMP nebo jiné doméně.
Pozor aktualizace! Vypadá to, že Google definitivně AMP pohřbil, více zde.
Stránky označeny za kanonické najdete v Google Search Console.
John Mueller na Twitteru nyní odpověděl na dotaz, jaké mohou být některé signály pro určení, která stránka bude kanonizovaná.
Jsou to například:
- Přesměrování
- Interní prolinkování
- Externí odkazy
- Sitemapa
- hreflang
- Kanonické tagy
- Délka URL
- a další