Google provedl významné změny v Google Discover příručce tak, aby se uživatelé snáze naučili, jak zobrazit jejich obsah v Google Discover. Dokument byl aktualizován před několika dny, jak si poprvé všiml Kenichi Suzuki. Společnost Google nyní tuto změnu oficiálně oznámila.
Google Discover je zdroj novinek a zajímavých článků, který se zobrazuje na domovské mobilní stránce, a v jeho aplikacích. Domovská stránka zobrazuje zprávy a novinky, ušité na míru každému uživateli zvlášť, díky historii vyhledávání a zájmům.
E-A-T rozhodně stojí za pozornost. Hlavní změnou je, že Google v dokumentu zmínil zohlednění E-A-T „odbornost (Expertise), autoritu (Authoritativeness) a důvěryhodnost (Trustworthiness)“: „Náš systém zobrazuje obsah ze stránek, které ukazují odbornost, autoritu a důvěryhodnost. Ti, kteří chtějí vylepšit své E-A-T, mohou popřemýšlet nad tím, které otázky nás nutí vyhledávat. Zatímco vyhledávání a objevování jsou odlišné, celkové principy E-A-T tak, jak se uplatňují na obsah, jsou stejné.
Návrhy na optimalizaci. Google taktéž aktualizoval většinu ostatních částí dokumentu, aby vydavatelům poskytl návod, jak správně využívat názvy článků, využívat rozměrné obrázky ve vysokém rozlišení a mít poutavější obsah.
Jak mít svůj článek v Google Discover. Aktualizovaný návod od Googlu doporučuje, zaměřit se na tyto prvky:
- Mít titulek, který skvěle vystihuje obsah článku. Pozor, ne ve formě clickbaitu!
- Vyhýbejte se taktice umělého nafouknutí problematiky v náhledovém zobrazení (titulek, obrázky, úryvky) ke zvýšení přitažlivosti článku. Taktéž nezatajujte zásadní informace potřebné k porozumění obsahu.
- Vyhýbejte se praktikám, které mají manipulativní charakter, morbidní náhled nebo mají pobuřovat.
- Mít aktuální obsah, který poskytuje jedinečné informace, dobře pojednává o aktuálním dění nebo vypráví příběh.
- Poskytujte pravdivá data, popisky, informace o autorech, publikacích a vydavateli, nebo společnosti, která článek zaštiťuje. Kontaktní informace podpoří budování důvěry a transparentnosti mezi návštěvníky.
- Přiložení relevantních, velkých HD obrázků, které obzvláště dobře generují návštěvy z Discoveru. Velké obrázky musí mít šířku alespoň 1200px a musí být povoleny pro max-image-preview: large setting, nebo použití AMP. Vyvarujte se používání loga stránek jako náhledového obrázku.
Pozor aktualizace! Vypadá to, že Google definitivně AMP pohřbil, více zde.
Proč by nás to mělo zajímat? Google Discover může vydavatelům poskytnout obrovskou návštěvnost. Také se ale může jednat o velmi nestabilní zdroj návštěvnosti. Tyto pokyny mohou vydavatelům pomoci získat lepší přehled o této platformě. Nezapomeňte se tedy seznámit s dokumentem nápovědy a pokyny společnosti Google.
Doufáme, že se Váš web bude brzy těšit z velké návštěvnosti díky Google Discover,