Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Jak na mobile-first? Google vydal upravené rady pro vývojáře.

Google včera (22.1.2020) vydal na svém Twitteru oznámení, že vytvořil “významné aktualizace” ve svém dokumentu o mobile-first index pro vývojáře. 

Nový dokument si můžete prohlédnout zde. Poslední aktualizaci tohoto dokumentu byla v říjnu 2019. Ihned se začalo řešit, jaké Google provedl změny a doporučení pro tvůrce webů. Níže Vám přinášíme soupis těch nejzásadnějších rad.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

 

  • Pohlídejte si, abyste měli stejný obsah jak na webu, tak na mobilu

    • U tohoto bodu Google důrazně varuje: “Pokud máte v úmyslu, aby mobilní stránka měla méně obsahu, než stránka pro desktop, můžete očekávat určité ztráty návštěvnosti, pokud je na vašem webu povoleno mobilní indexování, protože robot nemůže z vaší stránky získat tolik informací jako dříve”
  • Používejte stejné meta značky pro roboty

    • Pokud použijete například na mobilu značku “noindex” a na desktop verzi “index”, nemusí Google vaší stránku zaindexovat
  • Primární obsah nesmí mít Lazyloading

    • Googlebot nenačte obsah, který vyžaduje určitou interakci uživatele s webem. Mějte jistotu, že Google vidí kompletní obsah stránek
  • Ujistěte se, že má robot přístup ke všem zdrojům

    • Některé zdroje mají na mobilním webu jiné URL, než na webu pro počítače
  • Stejná strukturovaná data v obou verzích

  • URL adresy ve strukturovaných datech pro mobily musí směřovat na mobilní verzi

    • Pokud vede ze strukturovaných dat na mobilní verzi odkaz, musí směřovat na URL, která je pro mobily optimalizovaná
  • Stejné title a description pro obě verze

    • Pro obě verze stránek mějte nastaveny stejné titulky a meta popisky

  • Obrázky ve vysoké kvalitě

    • Ujistěte se, že kvalita obrázků je stejná na mobilu i na PC
  • Totožné ALT texty pro obrázky na mobilní / pc verzi

    • Používejte stejné popisky obrázků pro obě verze webu
  • Používejte podporované formáty videa

    • Videa jsou rozpoznávána pouze ve značkách <video>, <embed> a <object>
  • Nevkládejte videa do patičky webu

    • Videa musí být dobře dostupné a snadno vyhledatelné

Dále Google přidal pár rad pro webmastery, kteří mají mobilní verzi samostatně (m.domena)

  • Mobilní verze musí fungovat

    • Pokud při procházení robot zjistí, že odkaz na mobilní stránku nefunguje, bude indexovat pouze verzi webu určenou pro počítače
  • Nepoužívejte fragmenty URL na mobilní verzi

    • Fragment URL je konec URL, který začíná #,tyto stránky nelze indexovat a budou z vyhledávání vyřazeny
  • Obě verze webu ověřte v Google Search Console

  • Stejný robots.txt pro obě verze

    • Zkontrolujte, zda nastavení pro roboty funguje stejně na mobilní i PC verzi
  • Správně nastavené Canonical adresy a Hreflang 

    • Pokud máte více jazyčný web a používáte rel=hreflang , pohlídejte si, že URL z mobilní verze odkazuje na URL pro mobilní verzi. To samé platí pro PC verze a pro Canonical adresy

Zdroj: https://www.seroundtable.com/google-significant-updates-mobile-first-indexing-docs-28876.html

 

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit