Při pravidelných rozhovorech “Webmaster central hangout” od Googlu, kde John Mueller odpovídá na otázky správcům webů, padla otázka, proč Google přepisuje meta description. John celkem podrobně vysvětlil fungování algoritmu, a tím nám opět pomohl s vylepšováním našeho obsahu.
Otázka se konkrétně týká přepisování meta description na úvodní stránce ve výsledcích vyhledávání (SERP). Dále dodal příklad, kdy za klíčové slovo dodá “UK” a popisek se opět změní. Otázka nebyla více specifikovaná, takže John podal obecnější vysvětlení, ale díky tomu můžeme získat lepší přehled o tom, jak algoritmus pracuje.
Otázka zněla takto:
Máme problém s meta description na hlavní stránce webu. I když máme správně popisek vyplněný, ve vyhledávací síti se náš popisek nezobrazuje.
V některých případech, kdy přidáme k názvu naší společnosti zkratku “UK”, nedává description vůbec žádný smysl a je to pouze souhrn náhodných slov složených z obsahu stránky.
Vzhledem k tomu, že značná část návštěvníků webu přichází právě přes brandové dotazy, je pro nás důležité, aby byl meta description správně zobrazován.
Co máme udělat pro zlepšení?
Odpověď:
John nejprve odpověděl, že by potřeboval vidět přesné výsledky vyhledávání, aby mohl lépe pochopit situaci. Dále uvedl, že se může stát, že meta značka není správně nastavena, ale v tomto případně vypadá, že tato část je v pořádku.
Dále uvedl 3 důvody, proč se tak mohlo stát a jak algoritmus pracuje.
Důvod 1:
První důvod může být ten, že potřebujeme (Google) věřit tomu, co je v popisku napsáno, a aby to vypadalo smysluplně. Stává se tak zejména tehdy, kdy je popisek stránky pouze souhrn klíčových slov bez většího významu. Algoritmus poté vyhodnotí, že popisek není pro uživatele přínosný, a změní ho.
Je tedy důležité, aby popisek byl více směrován na uživatele než na robota a aby dával smysl.
Důvod 2:
Znění vyhledávacího dotazu a obsah vyhledávané stránky může změnit meta description. Tento důvod se týká přidáním zmíněného “UK” k dotazu (např: SEO specialista UK). Pokud totiž samotná stránka neobsahuje jasné informace, že je zaměřena na Velkou Británii, může se Google rozhodnout, že popisek stránky upraví.
Pro lepší pochopení tohoto principu si můžeme ukázat na následujícím příkladu:
Pokud zadáme do vyhledávače pouze název firmy, Google ukáže správné meta description.
Změna nastane v okamžiku, kdy za název přidáme klíčové slovo, které není nikde na stránce, Google vytvoří vlastní popisek, podle něho nejvíce odpovídající dotazu. Důvod je ten, že Googlebot sleduje i alt popisky ikon a obrázků, a protože má e-shop pod ikonou hvězdičky odkaz na hlavní stránku s alt popiskem “homepage”, je z hlediska Googlu více relevantní, když dané slovo zobrazí v metadatech.
Důvod 3:
Třetí důvod navazuje na ten předchozí. Google mění description v návaznosti na vyhledávací dotaz. John tedy doporučuje si zkontrolovat své základní dotazy, na které Vás uživatelé vyhledávají a zhodnotit, zda Vámi vytvořený meta description skutečně odpovídá uživateli na jeho dotaz a je pro něj relevantní.
Závěrem
Díky tomuto vysvětlení nyní můžeme zase o něco lépe pochopit, jak algoritmus funguje a co je pro něj důležité. Podle toho pak upravovat své stránky.
Zdroj: https://www.searchenginejournal.com/why-google-rewrites-meta-descriptions/370452/#close