Jedná se o volný překlad článku https://searchengineland.com/google-ads-safety-report-2021-384908
Zpráva Google o bezpečnosti reklam pro rok 2021 podrobně popisuje hrozby od maskování po zneužívající a nepřesné informace o COVID-19.
Google v roce 2021 zablokoval nebo odstranil 3,4 miliardy reklam, podle své výroční zprávy o bezpečnosti reklam, která byla včera zveřejněna. Google také za poslední rok ztrojnásobil počet pozastavených účtů inzerentů.
Zablokováno nebo odstraněno bylo 3,4 miliardy reklam. První tři kategorie nevhodných reklam zahrnovaly reklamy, které zneužívaly reklamní síť (652 milionů); zobrazovaly obsah pro dospělé (287 milionů); nebo byly zablokovány z důvodu ochranné známky (137 milionů).
Jak vypadal rok 2021 ve srovnání s předchozími roky?
- V roce 2020 bylo zablokováno nebo odstraněno 3,1 miliardy reklam.
- V roce 2019 byl celkový počet 2,7 miliardy.
Počátkem tohoto roku Microsoft oznámil, že v roce 2021 odstranil více než 3 miliardy reklam. To znamená, že Google a Microsoft dohromady minulý rok odstranili téměř 6,5 miliardy reklam.
Omezeno bylo 5,7 miliardy reklam. Některé reklamy nejsou dostupné pro všechny uživatele ve všech lokalitách. Všechny tyto reklamy spadaly do kategorie právně nebo kulturně citlivých. Zde jsou počty:
- Ochranné známky: 1,4 miliardy
- Jiné omezené služby: 511,4 milionu
- Finanční služby: 223 milionů
- Zdravotní péče a léky: 219,3 milionu
- Alkohol: 128,5 milionu
- Obsah pro dospělé: 126,1 milionu
- Hazardní hry: 108,1 milionu
- Zákonné požadavky: 105,7 milionu
- Autorská práva: 68,6 milionů
Bylo pozastaveno 5,6 milionu účtů inzerentů
Google uvedl, že uživatelé účtů se závadným obsahem operovali „sofistikovaněji a ve větším měřítku a používali různé taktiky, aby se vyhnuli naší detekci“.
Příklad: Uživatelé vytvořili tisíce účtů současně a používali techniky, jako je maskování a manipulace s textem, aby zobrazovali recenzentům a systémům Google jiný obsah reklamy, než jaký by viděl uživatel.
Google také zablokoval nebo omezil zobrazování reklam na 1,7 miliardách stránek majitelů webů a v roce 2021 podnikl širší opatření pro weby na zhruba 63 000 webech.
První tři kategorie, proti nimž společnost Google zasáhla: sexuální obsah, nebezpečný nebo hanlivý obsah a propagace a prodej zbraní.
Pokračující boj proti dezinformacím a zneužívání COVIDu
Google zablokoval zobrazování reklam na více než 500 000 stránkách z důvodu porušení zásad týkajících se škodlivých zdravotních tvrzení souvisejících s COVID-19.
- To zahrnovalo tvrzení související s vakcínami a testováním a také snižováním cen kritických dodávek (např. roušek).
- Google od začátku pandemie zablokoval více než 106 milionů reklam souvisejících s COVIDem.
Odstranění reklam v souvislosti s válkou na Ukrajině v roce 2022
Ačkoli se tato zpráva týkala roku 2021, Google poskytl aktuální informace o tom, kolik reklam souvisejících s válkou na Ukrajině bylo v roce 2022 dosud zablokováno: 8 milionů.
- Začátkem tohoto roku Google pozastavil zobrazování reklam v Rusku a reklam od inzerentů sídlících v Rusku.
- Společnost dodala, že ze svých platforem odstranila reklamy z více než 60 mediálních stránek financovaných státem.
Proč nás to zajímá
Tito „aktéři“ jsou špatní pro vyhledávače, inzerenty a vydavatele. Tento článek je připomínkou toho, kolik hrozeb existuje pro legitimní inzerenty, kteří chtějí oslovit své cílové publikum. To také poskytuje více kontextu k tomu, proč Google tvrdě tlačí na ověřování inzerentů.
Jedná se o volný překlad článku https://searchengineland.com/google-ads-safety-report-2021-384908