Je to něco málo přes týden, co jsme informovali, že Google vypustil další update pro recenzní články. Google se již delší dobu snaží upřednostnit kvalitní obsah před tím méně kvalitním a nyní představuje blížící se aktualizaci tzv. užitečného obsahu. Ta si klade za cíl skutečně oddělit zrno od plev a představit uživateli takový obsah, který doopravdy ocení.
Co to znamená? Google se rozhodl zaměřit primárně na uživatele jako takového a chystá se nabízet obsah užitečný uživateli, nikoliv majiteli webu. Upřednostní tedy stránky s přínosným obsahem před stránkami, které jsou dělané tak, aby se umístily ve vyhledávači na vysokých pozicích. Toto by mohlo znamenat opravdovou revoluci v SEO oboru.
V případě, že robot vyhodnotí, že je stránka vytvořena tak, aby přilákala návštěvníky – ale přesto svým obsahem uživatele neuspokojí – pak Google raději podpoří takové stránky, které skutečně mají co nabídnout. Zajímavé a velmi zásadní však je, že pokud Google zaznamená, že nějaká stránka jeho kritériím nevyhovuje, pak by opatření Googlu měla postihnout celý web jako takový. Následná náprava ze strany webu se může projevit v řádu až několika měsíců, jak píše magazín Search Engine Land. Google se tím zjevně snaží klást důraz na to, aby weby skutečně nabízely kvalitní a “prozákaznický” obsah.
Editoři tak budou stimulováni k tomu, aby se vyhnuli tzv. mlácení prázdné slámy. Zároveň si tím Google může zajistit dominantní pozici mezi vyhledávači, jelikož právě Google by byl vyhledávačem, který svým uživatelům nabídne ty nejlepší výsledky.