Hlasové vyhledávání je sice v České republice ještě v plenkách. V zahraničí, je ale díky domácím asistentům hojně používáno a dá se očekávat, že procento uživatelů bude stále stoupat. A to nejen v USA. Nedávno Google oznámil, že uvolňuje tzv. Google Action pro širší okruh uživatelů. Ti tak mohou vytvářet “akce” bez větší technických znalostí.
Pro obchodníky může být Google Action skvělým způsobem, jak vylepšit SEO strategii a budovat organický dosah.
Co je vlastně Google Action?
Aplikace je stavěná pro Google asistenta, který je dnes prakticky v každém chytrém telefonu, počítač, hodinkách a nově i v domácích asistentech. Hlasové vyhledávání se dá aktivovat příkazem “OK Google”
Google a Schémata
Schéma je typ mikrodat, který Googlu poskytuje více informací o obsahu stránky. Pokud přidáte na své stránky tyto schémata, vytvoří se vylepšení popis (rich result), který se objeví na hlavní stránce Googlu. Tyto vylepšené popisy zahrnují tlačítka rezervovat, kontaktní informace a tak dále.
Díky přidání schémat do Google Action mohou tvůrci obsahu na webových stránkách vytvářet akce bez znalosti Konzole Google. Google automaticky vygeneruje akci, když uživatelé přidají příslušná schémata k určitým webovým stránkám.
Pro koho je Google Action užitečné?
Podle společnosti Google pro jakýkoliv web, který obsahuje seznam otázek a odpovědí na kterékoliv téma. Výhodou je, že lze pokrýt hromadu vyhledávacích dotazů a umístit se na tzv. nulové pozici.
Stejně jako u klasického vyhledávání. Pro nulovou pozici je nutné, aby vyhledávací dotazy přesně odpovídaly obsahu webu.
Vyzkoušeli jste už na svém webu nastavit schémata pro hlasové vyhledávání?
Zdroj a více informací: https://searchengineland.com/how-to-use-schema-to-create-a-google-action-325753