Pokud jste poslední dobou zahlédli v URL směřující na vaší doménu při prokliků z Facebooku něco takového:
Přičemž ale na Facebooku máte jen tento odkaz:
Pak jistě zpozorněte a přečtěte si článek od Marka Leciána, který tento nový parametr popisuje.
Jedná se totiž o zásah ze strany Facebooku do vaší URL struktury při odkazování a může vám velmi lehce nabourat vaši webovou analytiku.
Ale nejen to, může způsobovat také samozřejmě duplicity v URL adresách nejen při sdílení. Marek v článku také popisuje, jak se tohoto operátoru zbavit a to hned několika způsoby. Od těch nejjednodušších co zvládnete i ze záchodu až po ty vysice sofistikované, kdy k tomu budete potřebovat i raketového inženýra.
Tak vzhůru do studia tohoto parazitujícího nového argumentu v URL označovaného jako FBCLID.
Celý článek najdete zde.
A mezitím už jdeme řešit duplicity url pomocí tagu canonical jak popisuje Pavel Ungr.