Od dubna 2021 Google vypustil celkem tři aktualizace pro recenze produktů a nedávno v červenci 2022 byla odhalena čtvrtá. Ačkoliv se nejedná o standardní rozsáhlou aktualizaci jádra vyhledávače, je update relativně obsáhlý. Nicméně Google potvrdil, že jde o separátní aktualizaci.
Update se zaměřil především na recenze produktů v anglickém jazyce (alespoň zpočátku), pravděpodobně se však postupem času rozroste i na recenze v ostatních jazycích. Google si klade za cíl poskytovat obsah, který je kvalitní, odborný a na úrovni. Pokud tedy bude obsah recenze splňovat určitá kritéria, pak Google takovou recenzi upřednostní před jinými.
A o jaká kritéria tedy jde? Aby Google recenzi upřednostnil, měla by obsahovat odborné znalosti o daném produktu, pečlivé srovnání s konkurenčními výrobky – případně i odkazy na jiné prodejce, výhody a nevýhody produktu či podstatné faktory produktu v rámci jeho kategorie. Recenze taktéž získá větší relevanci, pokud v ní autor popíše vlastní zkušenost s produktem nebo do recenze zahrne obrázky či výsledky testování produktu. Zkrátka cílem je, aby se dostaly do popředí takové informace, které poskytnou nakupujícím lepší přehled o daném produktu.
Nicméně ani recenze přetékající informacemi nejsou to pravé ořechové. Stručná recenze s kvalitními podněty může dosáhnout lepších výsledků, než těžkopádné recenze plné nepodnětného textu.
Ačkoliv Google nemá vyloženě v úmyslu potlačovat obsah, který není příliš kvalitní, stránky s takovým obsahem sesadí z pozice konkurence, která bude Googlu vyhovovat více.
Podstatné však je, že tato aktualizace by měla ovlivnit pouze ty stránky, které publikují recenze jako takové. Pokud stránky nebudou vyhovovat kritériím Google, pak může dojít ke snížení organické návštěvnosti stránek. Eshopy a weby, na nichž produkty hodnotí jejich zákazníci, by tento update neměl postihnout, jak píše magazín SearchEngineJournal.