Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Červnový Spam update Google

Po obsáhlém březnovém Core updatu Google ohlásil další aktualizaci. Spam update oznámil 20. června, přičemž zavedení by mělo trvat zhruba týden.

V posledních týdnech byly zaznamenány značné výkyvy výsledků vyhledávání, tudíž bylo patrné, že Google pravděpodobně pracuje na nějakých úpravách. K proměnlivým výsledkům docházelo již od updatu jádra z letošního března, v SERPu jsme si všimli taktéž výrazného AB testování.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Co je spam update?

Google pro vyhodnocování výsledků ve vyhledávání používá různé systémy, které neustále aktualizuje. Tím se společnost snaží zajistit, že se uživatel ve vyhledávání dostane k výsledkům, které nejlépe odpovídají vyhledávanému dotazu a zároveň budou pro uživatele co nejvíce užitečné.

Jedním z těchto vyhodnocovacích systémů je i systém pro detekci spamu ve vyhledávání. Ten detekuje stránky, které mohou být z hlediska obsahu závadné, podvodné nebo pochybné. Takovým stránkám pak Google může udělit nižší hodnocení, anebo je zcela odebere z výsledků vyhledávání.

Specifickým typem je systém pro detekci spamových odkazů. Ten ověřuje např. to, zda jsou odkazy “přirozené” a nepocházejí z pochybných stránek, které se snaží oklamat uživatele nebo algoritmy.

Systémy pro detekci spamu prověřují tedy nejen spam jako takový (např. zmiňované spamové odkazy), ale i případné použití metod, které jsou v SEO zakázané (tzv. Black Hat SEO). Mezi známé zakázané praktiky patři např. maskování obsahu, záludná přesměrování nebo automaticky generovaný obsah.

V rámci detekování spamu Google používá kombinaci jak automatizovaných systémů, tak ručních zásahů. Společnost se snaží uživatelům předkládat co nejdůvěryhodnější výsledky a – aby držela krok s neustálými změnami a přibývajícími stránkami – systémy čas od času aktualizuje.

Jaký je dopad spam updatů?

Updatu může předcházet fluktuace výsledků a AB testování, stejně tak se tyto projevy mohou nahodile objevovat i po zavedení updatu. Samotným zavedením může dojít k výraznějším změnám ve vyhledávání – jelikož dochází ke změně podmínek na straně vyhledávače.

Pozice stránek se proto mohou proměnit. Pokud se ranking stránek zhorší vlivem tohoto updatu, obvykle je vhodné provést nápravu. Google však nezaručuje, že tím dojde k okamžitému zlepšení – teoreticky může stránky přehodnotit během dalšího updatu, který v budoucnu vydá. To se týká především stránek, na jejichž hodnocení měl vliv klasický spam update – tedy stránky, které vykazovaly známky zakázaných praktik.

Specificky u spam link updatu ale nemusí dojít k žádné výraznější změně – spamový odkaz totiž mohl mít v minulosti vliv na skóre webu, které po zavedení updatu již nemusí být relevantní. V případě potřeby je možné se od spamových odkazů distancovat.

Konkrétní změny v procesech systémů Google bohužel nezveřejňuje, nicméně ve veřejné dokumentaci uvádí obecné principy těchto vyhodnocovacích systémů.


Zdroje a odkazy:

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit