Titulek neboli Title <title>text</title> je text, který se zobrazuje v neplacených výsledcích vyhledávání nad meta description, URL a slouží jako jeden z velmi důležitých identifikátorů, který pomáhá vyhledávačům pochopit obsah stránky a spárovat jej se správným dotazem od uživatelů. Každá stránka, kterou chcete aby vyhledávače zařadili do SERPu, by měla mít unikátní titulek obsahující relevantní klíčové slovo, ale vyvarujte se tzv. keyword stuffing.
Tipy jak psát titulek:
- Délka titlu by se měla pohybovat okolo 60 až 70 znaků (každý vyhledávač má jiný počet a zobrazení je omezeno v pixelech)
- Titulek by měl být stručný a výstižný, zároveň by měl lákat na danou stránku (zvedat CTR) a obsahovat brand webu.
- Důležité sdělení pište na začátek (klíčová slova), méně důležité na konec (brand / doména) oddělené libovolným znakem (-, —, |, atd.)
- Do titlu lze zakomponovat tzv. emotikony (⭐, ✅, ⚡ atd.), jejichž zobrazení je závislé na prohlížeči a zařízení (mobil vs. desktop)
- Title může být stejný jako nadpis stránky H1 <h1>, ale mohou být i odlišné pro využití synonym a jiných tvarů fráze.
Autor faktoru: Šimon Seďa (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)
Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>