Schema.org tzv. strukturovaná data webových stránek umožňují používat v metadatech značky a atributy pro rozpoznání určitého obsahu webových stránek. Největší podporu schémat má Google (včetně nástroje na otestování strukturovaných dat), ale také další vyhledávače je podporují. Český Seznam mezi nimi zatím bohužel není.
Hodnocení produktů a obecně scheme.org umožňuje výrazně obohatit výpis v SERPu u produktových dotazů. Díky “podtypům” Offers a AggregateRating můžete zaujmout cenou, skladovostí a hvězdičkovým hodnocením viz příklad zápisu:
Zápis:
<script type=”application/ld+json”>{
“@context”: “http://schema.org”,
“@type”: “Product”,
“name”: “Apple iPhone 6 32GB Space Gray”,
“image”: “https://alza.cz/img/apple-iphone-x-64-gb.jpg”,
“description”:”OBROVSKÉ SLEVY na iPhone ✓ Ušetřete až 5 tisíc korun ✓ Mobilní telefon iPhone 6 32GB Space Gray, iPhone 6 není jen větší – je ve všech směrech lepší. Má větší plochu, a přitom je podstatně tenčí. Je výkonnější, ovšem výjimečně úsporný…”,
“aggregateRating”: {
“@type”: “AggregateRating”, “bestRating”: “5”, “ratingCount”: “41”, “ratingValue”: “4.8”},
“offers”: {
“@type”: “Offer”,
“Price”: “9990”,
“PriceCurrency”:”CZK”,
“Availability”: “https:\/\/schema.org\/InStock”}
}</script>
Autor faktoru: Jan Vanžura (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)