Hreflang je atribut, který používá v současnosti pouze Google a Yandex jako signál pro označení jazykové mutace stránky. Seznam prozatím rozpoznává dominantní jazyk stránky pouze na základě množství textu v jednotlivých jazycích. Hreflang není hodnotícím faktorem, ale usnadňuje zacílení stránek na správná publika a to s dalšími faktory může mít nepřímý vliv na hodnocení stránky. Nemá cenu však tento atribut dávat na stránky, které nemají alternativní verze cílené pro různá publika.
Příklad zápisu hreflang:
<link rel=”alternate” hreflang=”en-us” href=”https://www.test.com/” />
<link rel=”alternate” hreflang=”de-de” href=”https://www.test.de/” />
<link rel=”alternate” hreflang=”de-at” href=”https://www.test.de/” />
První řádek odkazuje na anglickou mutaci stránky zaměřenou pro publika z USA a poslední dva řádky definují německou mutaci stránek pro rakouská i německá publika. Pokud byste však měli speciální stránku pro rakouské uživatele například .at, zápis by vypadal takto:
<link rel=”alternate” hreflang=”de-at” href=”https://www.test.at/” />.
Autor faktoru: Jan Vanžura (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)