Pop-up okna jsou vyskakovací okna, které najdete od blogových webů po e-shopy a slouží zpravidla k informování o slevě, přihlášení do newsletteru, či pro prodloužení doby strávené na webu. Pokud opomeneme uživatelsky otravný faktor pop-up oken, tak Google se od ledna 2017 zaměřil ve svých algoritmech více na uživatelský zážitek a začal naznačovat, že weby, kterým pop-up okna v mobilech budou překrývat z většího procenta obrazovku, mohou mít horší pozice.
Google už nějaký čas používá u většiny webů pozice mobilních výsledků vyhledávání i pro desktopové SERPo, proto by mohla tato penalizace mít nepříjemný dopad na organiku, což potvrdil i John Mueller, který na toto téma řekl, že jakékoliv obtěžování návštěvníků webu není dobrý nápad.
A co cookies lišty a další “povinná” vyskakovací pole jako 18+ apod. Ty samozřejmě penalizované nejsou a ideální je, aby taková okna nezabírala více jak 15 % obrazovky mobilu. Stejně tak je vítané, když si do pop-up oken nastavíte časovač a nevyskočí na vás ihned po vstupu na stránku, ale až po nějakém rozumném čase. Pokud ho navíc doplníte o samostatný odpočet, kdy se pop-up okno uživateli zavře, možná toho docílíte daleko více, než salvou vyskakovacích oken při první interakci.
Tak jako tak, pop-up okna sice mohou dělat i 10 % konverzí, ale to znamená, že 90 % lidí je ignoruje a když do toho přidáte cookies lištu, ověření věku, push notifikace a další vychytávky, tak než se uživatel dostane k obsahu, docela se nakliká. Proto i když tento faktor webům nejspíš moc neublíží, je i pro uživatele dobré se na něj zaměřit.
Autor faktoru: David Haták (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)