Pozitivní vliv kvalitních příchozích odkazů je zcela jistý, ale Matt Cutts se vyjádřil tak, že Google bere i odchozí odkazy jako hodnotící faktor. Jde předpokládat, že tento faktor nebude mít závratnou váhu ale i přes to, je škoda ho nevyužít. Instrukce týkající se četnosti výskytu odchozích odkazů říkají, že se mají vyskytovat přirozeně. Zjednodušeně řečeno to s nimi nepřehánět a dbát na jejich relevanci. Google bere jako pozitivní faktor odchozí odkazy vedoucí na autoritativní a relevantní weby, naproti tomu Seznam tento faktor nehodnotí.
Odchozí odkazy je třeba směřovat na platné stránky a domény (bez stavového kódu 404, 410). Odkazováním na expirované domény, které odkoupí například vaše konkurence se naopak může stát, že si tím spíše ublížíte, protože při správném využití metody broken linkbuildingu přenese konkurence část link juice z vaší stránky na svou.
Autor faktoru: Šimon Seďa (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)