Google a Seznam nepoužívají meta keywords jako hodnotící faktor a tím vyplnění tohoto meta tagu neovlivňujete pozice ve výsledcích vyhledávání.
Co jsou Meta Keywords?
Meta Keywords jsou klíčová slova, která si můžete pro určitou stránku (kategorii, produkt, článek atd.) vyplnit obvykle ve starých redakčních systémech. Tato klíčová slova nejsou pro běžné návštěvníky webu nikde viditelná a pouze se zobrazí v zdrojovém kódu dané stránky — viz ilustrativní příklad zápisu pro stránku o žaluziích:
<meta name=”keywords” content=”žaluzie, venkovní žaluzie”>
K čemu slouží Meta Keywords?
Historicky byl tento výpis klíčových slov pro vyhledávače užitečný, protože jim pomohl lépe pochopit obsah stránky. Během určité doby však řada vývojářů začala zneužívat jejich vliv na výsledky vyhledávání a docházelo k nadměrnému spamování. To se postupně přestalo vyhledávačům líbit a došlo k vylepšení algoritmů.
Fungují ještě Meta Keywords?
V září 2009 oficiálně oznámil Matt Cutts ve videu na YouTube, že Google nepoužívá meta klíčová slova jako hodnotící signál a Gary Illyes na Twitteru v roce 2017 doplnil, že ho nepovažují ani jako negativní signál.
Seznam na svém blogu říká, že na Meta Keywords neberou žádný ohled a relevanci stránek vyhodnocují na základě textu v titulku a obsahu stránky.
Autor textu: Tomáš Zahálka (SEO konzultant)