Na rozdíl od IP adresy a ccTLD Matt Cutts uvádí, že se na Meta GEO tag „sotva podívají, pokud vůbec“, ačkoli naznačil, že by tato značka mohla být brána v úvahu, pokud byste ji chtěli použít na webu s doménou prvního řádu (.com) a definovat, že obsah je zaměřený nikoliv pro celý svět, ale jen pro Británii, Nový Zéland, Austrálii atd. Přesto je využití Meta GEO tagu spíše doplňující a s minimálním vlivem na výsledky vyhledávání.
Existují nástroje pro generování meta tagů, například Geo-Tag, který umožňuje meta geo tagy nejen generovat, ale i ověřovat.
Zápis může vypadat následovně:
<meta name=”geo.region” content=”CZ” />
<meta name=”geo.placename” content=”Praha” />
<meta name=”geo.position” content=”GPS souřadnice” />
Stejně jako ostatní meta tagy, tak se i tento vkládá do hlavičky stránky.
Seznam také umí rozpoznávat geografické údaje, ale používá k tomu tzv. mikroformáty. Geografické informace se v tomto případě vkládají ke konkrétnímu obsahu na webové stránce jako třída u daného tagu. Může to vypadat třeba následovně a ve výsledcích vyhledávání se pak může zobrazit proklik na polohu na mapě.
<span class=”geo”>
<span class=”latitude”>52,48</span>;
<span class=”longitude”>-1,89</span>
</span>
Autor faktoru: Jan Vanžura (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)