Komentáře u článků umístěné na webu, tedy nevyužívající třetích stran, mohou fungovat jako rozšíření obsahu a napomoci vám k lepším pozicím ve výsledcích vyhledávání. Zároveň je to i dobrý způsobu jak využít například Latent Semantic Indexing (LSI) keywords (synonyma a tématicky podobné výrazy), která se vám nepovedlo do článku napasovat.
Ne každý komentáře je pro vyhledávače čitelný. Komentáře zapisované do iframu (sociální sítě, Facebook) nejsou procházené.
Naopak oblíbený komentářový nástroj Disqus spolupracuje s Googlem a je dle jejich slov obsah crawlery procházen.
Nejčastější přínosy komentářů jsou:
- Kvalitní diskuzí přes komentáře budujete důvěryhodnost
- Získáte další obsah zdarma a možnost využít LSI keywords
- Uživatelé stráví více času na stránce
Důležité je komentáře monitorovat, odstraňovat spamy a pokusy linkbuilderů o získání zpětného odkazu.
Autor faktoru: Jan Vanžura (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)