Klíčová slova v URL (nice url) používá jako hodnotící faktor jak Seznam, tak Google. Důležité je pořadí, ve kterém se klíčová slova objeví v adrese URL. Klíčová slova umístěná na dřívějších pozicích v URL mají větší váhu. Pokud se klíčové slovo přesně shoduje s názvem domény, označuje se to také jako doména přesné shody, ale toto je použitelné především pro komerční značky, které si budují svůj brand.
Klíčová slova a fráze, které se objevují v URL adrese stránky, pomáhají při určování relevance určitého obsahu pro konkrétní vyhledávací dotaz. Avšak čím je adresa URL delší, tím je pravděpodobnost zobrazení ve výsledcích vyhledávání na konkrétní dotaz nižší. Stejně tak umístění ve výsledcích vyhledávání nepomůže ani když se klíčová slova v URL použijí vícekrát. Přidaná hodnota z opakování klíčových slov v URL není žádná.
Ideální metoda oddělování klíčových slov v adrese URL je použít pomlčky. Podtržítka mohou fungovat, ale nejsou tak spolehlivá, protože mohou být zaměňována s programovacími proměnnými. Spojením slov v adrese URL do jednoho pravděpodobně způsobí, že slova nebudou považována za samostatná klíčová slova, čímž zabrání bonusu za klíčová slova v adrese URL.
Mnohem důležitější než klíčová slova v URL je kvalita obsahu webové stránky.
Autor faktoru: Jan Vanžura (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)
Více pro analýzu klíčových slov – proč je důležitá a jaký je postup při tvorbě analýzy krok za krokem se dočtete v článku Analýza klíčových slov: kompletní průvodce postupem.