V minulosti se objevovaly domněnky, že klíčové slovo u atributů “class”, “name” nebo “id” v zápisu HTML kódu může mít vliv na SEO, například <div id=”klíčové slovo“>. K této teorii došlo na základě toho, že roboti vyhledávačů procházejí HTML kód a snaží se díky obsahu pochopit o čem daná stránka je, takže by dávalo smysl do atributů klíčová slov skrýt.
Třídy atributů však mezi informace pro pochopení obsahu nepatří a naopak tím zbytečně prodlužuje HTML kód. Čím delší a objemnější je html kód a související CSS soubory, tím objemnější je stránka a tím déle se načítá. Rychlost webu hodnotící faktor je a nemá tudíž smysl snažit se vkládat do CLASSes, NAMEs, a IDs klíčová slova. Ty je vhodné zakomponovat například do titulků, nadpisů případně meta descriptionu.
Autor textu: Honza Vanžura & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)