Výsledky Googlu jsou odlišné v závislosti na lokaci, a to jak u národních, tak i mezinárodních dotazů. Z toho lze říci, že hosting vaše webu v blízkosti vašich uživatelů, tedy alespoň na úrovni státu může mít pozitivní dopad na hodnocení stránky. Hostování webu můžeme rozdělit do dvou kategorií na Webhosting a Virtuální server (VPS).
Webhosting — bývá zpravidla lacinější a výkon jednoho serveru je rozdělen mezi stovky až tisíce zákazníků, což se projeví v nepřímé úměře výkonu. Mnohdy se zde setkáváme s řadou omezení jako je například časové a paměťové omezení běhu PHP skriptů. Všeobecně se na webhosting nedoporučuje umisťovat weby s vyšším počtem návštěvnosti, která může ovlivnit chod stránek.
Virtuální server (VPS) — hlavní výhoda virtuálního serveru je právě výkon, o který se nemusíte dělit s dalšími uživateli. Lze u těchto serverů provádět konfiguraci. Máte zde možnost přidat více webů, tzv.: multihosting. Využívají se pro weby s vyšším počtem návštěvnosti.
Slabý výkon serveru, na kterém máte hosting může negativně ovlivnit dobu načítání stránky a tím i pozice ve výsledcích vyhledávání.
Autor textu: David Haták (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)