Gramatika má u některých vyhledávačů (konkrétně Bing) vliv na hodnocení kvality webové stránky. V případě Googlu ani Seznamu není zcela zřejmé, že by byla gramatika brána v potaz při přímém hodnocení stránek (Matt Cutts v roce 2011 řekl, že to vlilv nemá, ale nepřímo to ovlivňuje další faktory, které už vliv mají). Zároveň je však třeba dbát opatrnosti při tvorbě titulků a nadpisů stránek, kde by gramatická chyba v klíčovém slovu může způsobit špatné či žádné spárování s dotazem.
Gramatiku lze považovat za přímý hodnotící faktor u Bingu, ale určitě nad ní nelze spekulovat tak, že by překlep v obsahu vyhledávače považovali za důvod, proč máte pozici 60+. Každopádně by pravopis při tvorbě obsahu měl být na takové úrovni, aby byl pro uživatele čtivý a ti měli nutkání článek přečíst, pokračovat v konzumaci další obsahu a případně vás sdílet.
Autor textu: Jan Vanžura (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)