Google Analytics, neboli GA, je nástroj od společnosti Google. GA nabízí možnost sledovat statistická data o uživatelích webu, jako například návštěvnost, čas strávený na stránce, míru okamžitého opuštění nebo počet konverzí a je nejpoužívanějším analytickým nástrojem.
Google Analytics je dostupný v placené a neplacené verzi. Obě verze lze používat ke komerčním i nekomerčním účelům. Placená verze navíc nabízí rozšířené možnosti sledování, větší kapacitu a vyšší aktuálnost dat.
Zvýhodnění webů na Googlu, které mají aktivní GA Matt Cutts z Googlu vyvrátil, totéž se dá očekávat u Seznamu. I přesto je velmi vhodné mít GA na svém webu aktivní z důvodu lepšího porozumění návštěvníkům. Pro zahájení sledování uživatelů je třeba nahrát fragment měřícího kódu na stránky, jež chcete sledovat. Doporučené umístění je záhlaví.
Autor textu: Šimon Seďa (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)
Nejaktuálnější a podrobný přehled platformy Google Analytics 4 neboli GA4 naleznete v našem článku Google Analytics 4 (GA4): Kompletní průvodce a návod pro rok 2023.