Google Ads (dříve AdWords) a od Seznamu Sklik jsou reklamní systémy, které slouží pro nastavení a zobrazovaní reklamy ve výsledcích vyhledávání a partnerských webech.
Placené výsledky vyhledávání jsou graficky odlišeny od neplacených a často jsou umístěny na začátku a na konci stránky v SERPu. Oba vyhledávače se distancují od jakékoliv souvislosti mezi používáním jejich reklamních systémů a umístěním v organických výsledcích vyhledávání.
Tedy inzerce v Google Ads a Sklik nemá přímý vliv na pozice neplacených výsledků vyhledávání (SEO), ale naopak lze říct, že zápis do katalogů na Firmy.cz od Seznamu a Moje Firma (GMB) od Google, které se používají i pro placené reklamy mají na pozice mírný pozitivní vliv.
Pokud chcete vědět víc pro jeden z nejpopulárnějších nástrojů pro online reklamu Google Ads, přečtete si článek Google Ads: druhy reklam.
Pokud vás zajímá problematika reklamních systému, přečtete si článek Sklik: přihlášení, co to je, tipy a nápověda.
Autor textu: Honza Vanžura & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)