Duplicitní obsah znamená, že v rámci jedné nebo více domén jsou podstatné bloky stejného nebo velmi podobného obsahu tzv. duplicitní na vícero URL. Běžným důvodem, proč se na webu může vyskytovat duplicita, je špatné technické řešení, které je typické například u stránkování e-shopů — stránky 2, 3, 4 atd. jsou obsahem, Titlem a nadpisy stejné jako stránka číslo 1, ale zároveň jsou vyhledávačům podsouvány jako unikátní (tedy bez technického ošetření). Podobná situace bývá u řazení produktů (dle ceny, abecedy, slevy) a špatně vyřešené filtrace (parametrů).
Bez správného ošetření může dojít k tomu, že si vyhledávače z množství duplicit vyberou dle vlastních kritérií jednu stránku jako hlavní a ostatní na ně budou kanonizovat. U e-shopů tak místo první stránky, která je aktuální a plná novinek, může dojít k preferování poslední stránky, či kombinace několika filtrů, kde uživatel po vstupu z výsledků vyhledávání uvidí nejstarší sortiment, či jen malou nabídku sortimentu způsobenou preferováním filtru. Zároveň podsouváním stovek až tisíců duplicitních stránek čerpáte zbytečně crawler budget.
Autor textu: Šimon Seďa & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)
https://oxalis.cz/cs/honeybush-1-kg-8594045068573-1668.htm/
a
https://oxalis.cz/cs/honeybush-60-g-8595218031967-1669.htm/
které se liší pouze nepatrně, tak jsou označovány jako “blízké duplikáty”.
Pokud v tomto případě změníme hmotnost, tak se URL adresa a Title změní také, nicméně většina obsahu zůstane stejná a bude se jednat o duplicitu.
Jsou 2 možnosti, jak tento problém vyřešit.
Sloučit varianty produktu do jedné stránky. To znamená, že pokud si uživatel bude vybírat z několika variant produktů, tak URL adresa zůstane neměnná. Tím zajistíme, že bude pouze jenom jedna URL adresa a ne několik.
Nasazení kanonizace
Vyberete si jednu z adres, kterou chcete mít jako hlavní. Měla by to být vaše nejlépe hodnocená verze ve výsledku vyhledávání, pokud ani jedna neodpovídá, tak ta nejlepší prodejní verze. Toto řešení je pro případ, kdy nedokážete produkty odlišit pomocí textů.