Brandové dotazy / fráze jsou takové dotazy, které se týkají názvu vaší společnosti (např. “collabim”) a ideálně jsou spojeny v kombinaci s jiným klíčovým slovem (např. “collabim seo faktory”). Nanveet Panda’s patent “site quality score” popisuje scénář, ve kterém kombinace dotazů klíčového slova a určité značky / domény pomáhá k lepšímu skóre kvality celé domény. Teoreticky by se dalo říci, že čím častěji budou konkrétní dotazy lidi spojovat s vaší doménou / brandem, tím snadněji se dostanete na lepší pozice pro non-brandové dotazy. Protože by však šlo snadno manipulovat s výsledky, je třeba brát tento faktor jen jako podpůrný.
Své dělá i patent Googlu z roku 2014, který zjednodušeně říká, že hodnotí zmínky o doméně, které nemusí nutně fungovat jako odkaz. Abych citoval Lukáše Pítru: Implikovaný odkaz je součástí „hodnocení stránky“ obdobně, jako klasický hypertextový odkaz. Zjevně však s nižší vahou.
Pro linkbuilding je tak vhodné počítat i s klasickým PR článkem, který nemusí mít nutně prolinkování na zmiňovaný web a není na škodu budovat vše: kocitace, zmínky i aktivní odkazy.
Autor textu: David Haták & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)