Obrázky (bannery, fotky, infografika) a videa patří mezi důležité faktory stránky, které mohou pozitivně ovlivnit výsledky vyhledávání a dwell time.
Mezi nejdůležitější vlastnosti obrázků patří ALT text, unikátní URL, velikost (rozlišení a komprimace souboru) a název souboru (pouzit-klicova-slova-pro-nazev-obrazku.jpg je vždy lepší, než DS65428774.jpg).
Pozor ale na velikost nahrávaných souborů, protože může snížit rychlost vašeho webu. Správnou optimalizací obrázků se můžete zařadit do obrázkových výsledků vyhledávání, které přivádí nezanedbatelnou část uživatelů (například u designových produktů).
Návštěvnost z obrázků můžete sledovat například v Google Search Consoly v sekci Výkon => Typ vyhledávání: Obrázek
S optimalizací obrázků souvisí i zpětné vyhledávání obrázků. O tom jak na Vyhledávání podle obrázku nebo fotky se dočtete v článku.
Autor textu: Honza Vanžura & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)