Automaticky generovaný obsah, je druh obsahu, který je generovaný programem za účelem získání lepších pozic ve výsledcích vyhledávání. Takový druh obsahu je obvykle jen shluk náhodných slov bez přidané hodnoty, neřeší žádný dotaz či téma, ale jen generuje obsah pro vyhledávače s klíčovým slovem. Na takto uměle generovaný obsah nahlíží Google i Seznam negativně a mohou jej penalizovat. Mezi špatně vygenerované automatické texty lze považovat i automaticky přeložený text, který nebyl zkontrolován a upraven člověkem (překladatelem).
Naopak u větších projektů se využívá automaticky generovaný obsah pro tvorbu meta popisků, textace produktů nebo titulků, protože manuální tvorba by byla značně časově i finančně náročná. Tento automaticky generovaný text může naopak pomáhat, protože je sestaven obvykle pomocí proměnných (barvy, názvu, parametrů), má pro uživatele informační hodnotu, je čtivý a algoritmus by měl být poctivě připravený od SEO konzultanta, programátora a copywritera.
U tohoto faktoru tedy záleží na úhlu pohledu a než se do automatických textů pustíte, je lepší to konzultovat se svým SEO specialistou.
Autor textu: Šimon Seďa (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)