Tento termín popisuje velmi časté hýbání v pozicích ve výsledcích vyhledávání Google, které někdy provází i aktualizace algoritmů Google. To se děje přibližně 500x za rok. Technicky by tyto účinky mohly být pozitivní nebo negativní, protože jde pouze o přeřazení žebříčku a někdo musí jít nahoru, aby jiný sestoupil. Ale protože Google Dance je vždy
Google Dance
Personalizace výsledků
Je běžné, že se vám budou zobrazovat personalizované výsledky vyhledávání na základě vaší historie vyhledávání a geolokace, pokud jste tuto funkci v Googlu výslovně nezakázali. Znamená to, že zejména Google schraňuje všechny možné dostupné informace o každém z nás a na základě digitální stopy upravuje výsledky vyhledávání, která vám předkládá. Od roku 2009 není ani
Informační architektura webu
Informační architektura (IA) je strom odkazů na vašem webu a slouží k snadné navigaci uživatele po vašich stránkách. Správná informační architektura webu je důležitá nejen pro snadnou orientaci uživatele po webu, ale také pro roboty vyhledávačů, kteří musejí být schopni strukturou projít, dohledat stránky, přečíst jejich obsah a zařadit do indexu. Hlavní menu (které představuje základ
Titulek (title)
Titulek neboli Title <title>text</title> je text, který se zobrazuje v neplacených výsledcích vyhledávání nad meta description, URL a slouží jako jeden z velmi důležitých identifikátorů, který pomáhá vyhledávačům pochopit obsah stránky a spárovat jej se správným dotazem od uživatelů. Každá stránka, kterou chcete aby vyhledávače zařadili do SERPu, by měla mít unikátní titulek obsahující relevantní klíčové slovo, ale
Stáří domény
Stáří domény je jedním z řady menších hodnotících faktorů, říká Matt Cutts. Částečně jde říci, že starší domény jsou lepší, protože jsou důvěryhodnější a obvykle mají na internetu už za sebou digitální stopu (vybudované zpětné odkazy, obsah na webu apod.). Stejně tak lze však říct, že starší (odkoupené) domény, které mají za sebou špatnou historii
Odchozí odkazy
Pozitivní vliv kvalitních příchozích odkazů je zcela jistý, Matt Cutts se vyjádřil tak, že Google bere také odchozí odkazy jako hodnotící faktor. Jde předpokládat, že tento faktor nebude mít závratnou váhu ale i přes to, je škoda ho nevyužít. Instrukce týkající se četnosti výskytu odchozích odkazů říkají, že se mají vyskytovat přirozeně. Zjednodušeně řečeno to s nimi nepřehánět a dbát na jejich relevanci.
Rychlost načtení stránek
Rychlost načtení stránek je jedním z faktorů, které Google zohlední při hodnocení dané stránky. Seznam tuto metriku nezohledňuje. Zrychlení webu obecně je nástrojem pro zlepšení uživatelského zážitku, UX, při používání webu. Přijatelná doba načtení stránky je kolem dvou vteřin, čím méně tím samozřejmě lépe.
SSL certifikát (HTTPS)
HTTPS je internetový komunikační protokol, díky kterému je připojení mezi uživatelem a webem bezpečné a soukromé. SSL certifikace slouží jako hodnotící faktor pro Google od roku 2014. U internetových stránek, které zpracovávají platby nebo citlivé informace je absolutně nezbytné, aby web měl SSL certifikát.
Mobilní přívětivost (responzivita)
V současné době každoročně roste počet uživatelů mobilních zařízení při vyhledávání na úkor počítačům. Na základě tohoto vývoje, Google koncem roku 2016 zavedl koncept “mobile first”. Ten říká že, klíčový obsah na webu je ten, pro mobilní zařízení a na jeho základě bude web hodnocen.
Sitemap
Sitemap, je zpravidla xml soubor, který pomáhá vyhledávačům orientovat se na dané internetové stránce. Samotná existence souboru sitemap přímo nezlepší umístění stránky ve vyhledávání. Pomůže, aby byla stránka správně procházena vyhledávacím robotem a díky tomu se lépe umisťovala ve vyhledávání. Absence sitemapy není penalizována.