Stáří domény je hodnotícím faktorem, který však není v celkovém výsledku příliš zásadní. Podobně pak odkaz ze starší domény bude mít o něco větší relevanci než odkaz ze stránek s krátkou historií. Odkazy totiž přenáší část hodnoty stránky a domény, z níž odkazují, a starší stránky zpravidla mají vyšší hodnotu (pokud si nenesou nějakou penalizaci).
Stáří domény zpětného odkazu
Frekvence získávání zpětných odkazů
Existuje teorie, že pokud vaše stránka získává zpětné odkazy rychleji, než je ztrácí, může se to pozitivně odrazit na vašich pozicích. Tomu nahrává i Google patent, který říká “By analyzing the change in the number or rate of increase/decrease of back links to a document (or page) over time, search engine may derive a valuable
Lokální zpětné odkazy
Google používá IP adresu a polohu serveru jako jeden z hodnotících signálů a z toho se začalo usuzovat, že i zpětné odkazy ze stránek stejné země budou mít o něco větší váhu, než odkazy z podobně silné stránky, ale umístěné na hostingu v jiném státě. Jedná se však o teorii a zpravidla většina odkazů, které
Výměna zpětných odkazů
Výměna zpětných odkazů ve větším měřítku je ze strany Googlu i Seznamu považována za nepovolenou techniku optimalizace a jejím používám se vystavujete riziku (i když nevelkému) penalizace. Například Google má tendenci znehodnocovat vzájemné odkazy. Zejména u stránek s krátkou historií je příliš mnoho vzájemných odkazů nebo stránek / stránek, které na sebe odkazují, velmi jasný
Gramatika obsahu
Gramatika má u některých vyhledávačů (konkrétně Bing) vliv na hodnocení kvality webové stránky. V případě Googlu ani Seznamu není zcela zřejmé, že by byla gramatika brána v potaz při přímém hodnocení stránek (Matt Cutts v roce 2011 řekl, že to vlilv nemá, ale nepřímo to ovlivňuje další faktory, které už vliv mají). Zároveň je však
Formátování obsahu / textu
Formátování textu zahrnuje úpravu článku, popisku produktu, kategorie atd. tak, aby text byl uživatelsky přívětivý pro čtení. Do formátování textu lze zařadit všechny druhy nadpisů <h1>, <h2>, <h3>, odrážky, číslování, tl;dr (Too long; didn’t read), počet slov, odstavce, velikost písma, prolinkování výrazů a samozřejmě infografika, videa a obrázky. Slova v textu se výraznějším formátováním (tučný, kurzíva,
Spamdexing
Jde o techniku zavalení indexu vyhledávače stránkami, které obsahují duplicitní nebo téměř stejné informace (např. varianty stránek pro různé regiony či města), ale jejich množství přináší minimum přidané hodnoty pro uživatele. Účelem takovýchto stránek je obsadit co nejvíce pozic ve výsledcích vyhledávání na různé varianty vyhledávacího dotazu. Takovýmto stránkám se někdy říká doorway i proto,
Kontaktní stránka
Stránka s kontaktními údaji (především adresa a telefon) je považována za určitou známku legitimizace webu. Mimo to jsou však kontaktní údaje ověřovány kontrolory kvality v případě Googlu, ale i u Seznamu kontrolují shodu s IČO v obchodních podmínkách. Správné a přehledné kontaktní informace jsou důležité především pro lokální SEO (tzn. zaměřuje-li se webová stránka na
Zásady ochrany osobních údajů
V situaci, kdy firma vydala nemalé prostředky za sestavení právnického elaborátu kvůli GDPR, může být kladen větší důraz na posuzování obdobných stránek vyhledávači, ale není tomu tak. Podle vyjádření Google nejsou na stránky, které mají převzaté zásady ochrany osobních údajů, uvaleny penalizace za duplicitní obsah. I z toho je patrné, že Google neklade na přítomnost stránek
AdSense, Sklik Partner
AdSense je služba Googlu ke zprostředkování reklamy a je určena majitelům a provozovatelům webových stránek. Google AdSense vyhodnocuje, které reklamy z reklamního systému Google Ads je vhodné umístit na webových stránkách. Za proklik na reklamu dostávají majitelé či provozovatelé webů provize. Objevují se spekulace, že použití Google AdSense vede k lepším pozicím ve výsledcích vyhledávání.