V minulosti se objevovaly spekulace, že Google využívá k hodnocení stránek ranking třetích stran. Mezi nejznámější patří MOZ, Alexa, Ahrefs nebo Majestic. Nic z toho však nebylo potvrzeno. Google i Seznam mají vlastní hodnotící ranky PageRank a S-Rank, proto hodnoty naměřené v nástrojích třetích stran jsou pouze orientační a nemá cenu je používat jako nosné
Moz Rank, Alexa Score a další
Bezpečné vyhledávání (Safe Search)
Pokud webové stránky mají obsah pro dospělé, může se web řadit podle toho, zda je či není povoleno bezpečné vyhledávání (Safe Search) v nastavení Google Chrome. Ve výchozím nastavení je bezpečné vyhledávání zapnuto. Vyhledávače se snaží obsah pro dospělé rozpoznat a odfiltrovat automaticky, ale správce webu může takové stránky označit, aby je vyhledávače správně rozpoznaly.
Google Pay
Google Pay je platební služba od Googlu, která umožňuje jednoduché placení prostřednictvím mobilu nebo na internetu. Smyslem této služby je spárovat platební údaje klienta s jeho účtem a s mobilem, takže uživatel nemusí stále dokola zadávat platební údaje. Při vyhledání produktu jej může hledající rovnou koupit přes prohlížeč nebo aplikaci. Existují nepotvrzené domněnky, že Google
Zpětný odkaz z .GOV nebo .EDU
Domény s názvem .gov odkazují na stránky vládních úřadů. V případě USA se jedná o doménu prvního řádu, kterou může používat pouze vláda Spojených států Amerických. Některé státy ji používají pro názvy domén druhého řádu (např. gov.cz). Doména .edu náleží vzdělávacím institucím, především univerzitám. Stejně jako v případě domény .gov se .edu používá především v
Microsites
Mikrostránky, satelitní stránky (anligcky microsites) jsou podpůrné stránky postavené pro velmi specifický účel například propagaci nové řady, značky, produktu nebo akce. Mikrostránky zpravidla mají méně textového obsahu a jejich hlavním smyslem je zaujmout návštěvníka a nalákat ho na mateřskou doménu. Historicky měla většina webů a speciálně e-shopů desítky mikrostránek jejichž účelem bylo zacílení na konkrétní klíčové
Affiliate
Affiliate marketing je založen na obchodní spolupráci společnosti a prodejce, přes kterého se uskutečňují objednávky. V oblasti internetového marketingu se do této formy spolupráce zapojují například tvůrci obsahu souvisejícího s produkty společnosti. Ve svých článcích, videích nebo postech vhodnou formou odkazují na produkt společnosti. Za uskutečněnou objednávku dostává prodejce / affiliate partner provizi. Příklad affiliate
Google Chrome
Internetový prohlížeč může být studnicí zajímavých dat pro vyhodnocování kvality navštěvovaných webových stránek. Pro konkrétní stránky lze upravit různá oprávnění (např. blokování zjištění polohy, zobrazování obrázků a videí atd.) jak v prohlížeči Google Chrome, tak v prohlížeči Seznam a u Googlu lze zablokovat i konkrétní stránky. Google říká “while we’re not currently using the domains people
Bounce rate: co to je?
Bounce rate neboli míra okamžitého opuštění je podíl návštěvníků vstupní stránky určité domény, kteří před opuštěním stránky neprovedli žádnou další interakci (např. neklikli na obrázek nebo na další odkaz), ale rovnou opustili váš web přes tlačítko zpět nebo úplně zavřeli stránku / prohlížeč. Údaje o bounce rate jsou k nalezení v Google Analytics a vypočítá se
Dwell Time
Dwell Time je doba, která uplyne mezi proklikem na stránku z výsledků vyhledávání a návratem zpět do výsledků vyhledávání (SERP). Tento faktor je poměrně často nesprávně zaměňován s bounce rate nebo s průměrnou dobou strávenou na stránce. Z času mezi proklikem a odchodem zpět do SERPa Google může odvozovat spokojenost návštěvníka s obsahem stránky a tím
Sociální sítě (Social signals)
Sociální sítě (Facebook, Twitter, LinkedIn atd.) a sociální signály (social signals) ovlivňují jistou měrou výsledky vyhledávání. Zvýšené sociální signály naznačují dobrou autoritu domény a poukazují na hodnotu stránky. Pokud velké množství uživatelů sdílí a mají rádi konkrétní stránku, dává to signál, že obsahuje užitečný obsah a vyhledávače k tomu přihlížejí. Protože na hlavních platformách sociálních médií